מפגינים נגד נתניהו הותקפו בחולון; מתחדשות המחאות ליד מעון רה"מ בי-ם וברחבי הארץ

מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים ושלטון הימין רוססו אמש (שלישי) בגז מדמיע במדיטק בחולון. ארבעה תומכי נתניהו נעצרו במהלך המחאה בחשד להפרת סדר, כשאחד מהם חשוד בתקיפת המפגינים באמצעות ריסוס הגז המדמיע. הארבעה הובאו לחקירה בתחנת המשטרה. גם בצומת פת בירושלים, הותקפו אמש שוב מפגינים נגד נתניהו.

"עוד יום של אלימות קשה של אלה שנתניהו מסית לאלימות", מסרו הדגלים השחורים. "נתניהו ושותפיו לממשלה אחראיים לאירוע הזה, לאירועי הדריסה ולאלימות הקשה. נתניהו רוצה דם של מפגינים כי הוא חושב שכך יעצור את מחאה המחאה הזאת לא תיעצר עד שביבי יתפטר".

עקב ביטול מצב החירום המיוחד תנועות המחאה קוראות לשוב ולהפגין במרכזי הערים. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי לאחר הסרת המגבלות, בכוונתם לקיים במוצאי שבת הקרובה הפגנת ענק בכיכר רבין, כדי למחות על "פרשת השחיתות החמורה ביותר שהתגלתה אי פעם במדינת ישראל, והיא פרשת הצוללות וכלי השיט". תנועת קריים מיניסטר אף היא הקוראת להפגין ליד מוען ראש הממשלה בבלפור במוצ"ש הקרוב בשעה 20:00: "במוצאי שבת הקרוב נקיים בבלפור מפגן דמוקרטי ענק, בדרך להפלת נתניהו. ביבי נהיה שם כל מוצ"ש עם עשרות אלפים מכל הארץ שנקעה נפשם מהמחדלים והשחיתות שלך".

גם תנועת הדגלים השחורים הודיעה כי תחזור להפגין סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים בשבת הקרובה, זאת במקביל לכ-1,200 נקודות בכל רחבי הארץ, מחר, חמישי ובמוצ"ש. מטעם התנועה נמסר: "בחודש האחרון כל אזרחי המדינה הבינו שראש ממשלה נאשם זה מתכון לאסון ודאי. נתניהו מוביל את ישראל לחורבן הבית השלישי, 35 מיליארד שקלים מכספי המיסים של כולנו נזרקו לפח בגלל שנתניהו רצה הפסקה מההפגנות, חיים של משפחות נהרסו, עסקים נסגרו ונתניהו מתכוון להמשיך לעשות הכל כדי להיחלץ ממשפטו הקרב. עם ישראל יצא בהמוניו בשבועות האחרונים מתוך רצון להציל את ישראל ואנו קוראים להמשיך לעשות זאת ולעלות לבלפור כדי להחליף את נתניהו". יצוין שחד"ש ומק"י קראו לחבריהן ואוהדיהן לקחת חלק פעיל במחאות ובהפגנות שייערכו בשבת הקרובה ברחבי הארץ ואף להגיע להפגנה שתיערך ברחוב בלפור בירושלים.

מפגת ההפגנות של הדגלים השחורים, מחר ובמוצאי שבת:

http://Tinyurl.com/kilometer1

עוד על המחאות נגד שלטון הימין, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמודים 1, 3 ו-6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/10/G39_2020.pdf