מפגינים חסמו את הכניסה לישיבת הממשלה במחאה נגד 'חוק הקורונה' של נתניהו

עשרים מפגינים חסמו הבוקר (ראשון) שתי כניסות למשרד החוץ בירושלים שם נערכה ישיבת ממשלת הימין השבועית. בעקבות חסימת הכבישים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לשנות את מסלולו. המפגינים ההתארגנות "קריים מיניסטר", שלקחו חלק אמש בהפגנה נגד הסיפוח והכיבוש בכיכר רבין, מוחים נגד חוק הקורונה והשחיתות וקשרו את עצמם בשלשלות ברזל זה לזה. "מאבק אזרחי! ממשלת ישראלממשלה לא לגיטימית שמנסה להעביר בחטף את חוק הדיקטטורה בתירוצים של קורונה. באנו להיאבק על הדמוקרטיה והחירות! לא ניתן לאף אדם להשתלט על ישראל ולהפוך אותה לדיקטטורה אפלה. במיוחד כאשר החוק מאפשר לאדם המואשם בפלילים חמורים סמכויות נרחבות ללא שום פיקוח או בקרה", מסרו. יצוין שנתניהו הודיע בישיבת הממשלה כי חוק הקורונה יובא מחר לדיון בקבינט הקורונה, ורק לאחר מכן יעבור לוועדת שרים לענייני חקיקה. ההודעה התקבלה על דעתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ.

12מפגינים נעצרו ביום חמישי האחרון בהפגנה בתל אביב נגד חוק הקורונה בעת שחסמו את רחוב אבן גבירול – ליד כיכר רבין. המפגינים התלוננו על שימוש בכוח רב בידי השוטרים, ואמרו כי לפחות אשה אחת נזקקה לטיפול רפואי כתוצאה מהעימותים.

מפגינים חוסמים, הבוקר, את הכניסה למשרד החוץ בו נערכה ישיבת הממשלה (צילום: קריים מיניסטר)

המפגינים החלו את מחאתם בכיכר רבין, בה השתתפו מאות בני אדם, ובסיומה חסמו את הכביש באמצעות מחסומים וכיסאות שהציבה העירייה בכיכר. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "מושחתים נמאסתם", "לא יחוקקו" ו"מצילים את המדינה". בקדמת הבמה שנקבעה על גג ג'יפ של אחד המארגנים הוצבה תמונתו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. עוד הם קראו "דמוקרטיה", "מצור על בלפור", "הון שלטון עולם תחתון", וכן את שמו של איאד אלחלאק שנרצח בשבוע שעבר על ידי שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים.

בהתייחסו לחוק הקורונה, התריע בשבוע שעבר ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "ממשלת ביביגנץ מנסה לאשר חוק מופרע בדבר השעיה מוחלטת של המרחב הציבורי והפרטי בישראל. החוק המפלצתי הזה יסמיך אותם להטיל כל מגבלה ציבורית או פרטית שהם רוצים ללא אישור הכנסת – מאיסור על כינוסים ופעילות עסקית ועד לאיסור על הפגנות או על מפגש עם חברים ומשפחה. אחרי שהחוק יאושר, תרוקן הכנסת מיכולת הפיקוח המעטה שהייתה לה על הממשלה".

סרטון מפגינים בירושלים מסבירים מדוע הם מתנגדים לחוק הקורונה:

https://www.facebook.com/IsraelCrimeMinister/videos/2767527906812620/UzpfSTEzNDc0MDEzNDc6Vks6NTQ5MzI2NTQ5Mjg2MTg1/

סרטון על הדיכוי המשטרתי של ההפגנה בתלאביב ביום חמישי האחרון:

https://www.facebook.com/rony.oron/videos/10157381886043240/UzpfSTY3MjMyNzI0OTg5MzY0MzoxMTk1MjgzNDU0MjY0Njg0/

עוד על "חוק הקורונה" בגיליון "זו הדרך" האחרון – עמוד 4:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G23_2020.pdf