מסלקים את נתניהו: בתל-אביב הושק קמפיין הבחירות של חד"ש-תע"ל

למעלה מ-150 פעילים ופעילות התאספו הערב (רביעי) באירוע השקת הקמפיין בשפה העברית של רשימת חד"ש-תע"ל במועדון הפאי בתל אביב. סיסמת הבחירות שנבחרה עבור קמפיין הבחירות היא – יהודים וערבים נוהרים לקלפיות. זו נחשפה באופן חגיגי באירוע ההשקה.

2019-03-13_195002

על אמירתו של נתניהו ביום הבחירות במאי 2015, "הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפיות", כבר נכתב רבות. ארבע שנים חלפו מאז, אך אנו זוכרים את הקמפיין הגזעני של ראש ממשלה, שליבה  ביום הבחירות את ההסתה נגד 20% מאזרחי מדינתו כדי להמריץ את ההצבעה של בוחריו.

דומה שאין אמירה המזקקת באופן מוצלח מזו את מגמת צמצום המרחב הדמוקרטי בישראל בעידן נתניהו. במערכת הבחירות ההיא, ביבי חיכה עד הדקה ה-90 כדי לסכסך באופן ישיר ובוטה; הפעם הוא פתח בדה-הלגיטימציה של הציבור הערבי כבר מיומו הראשון של הקמפיין ("ביבי או טיבי" והדרישה מגנץ להתחייב לממשלה לא בתמיכת "הערבים").

רשימת חד"ש-תע"ל, בהפוך על הפוך, החליטה לפנות לשוחרי השלום והשוויון בקריאה ברורה: ב-9 באפריל אכן ננהר לקלפיות – ערבים ויהודים הנאבקים לשלום, לשוויון, לזכויות העובדים והנשים ולדמוקרטיה – ונשים קץ לשלטון נתניהו והימין הקיצוני. רק שותפות יהודית-ערבית בכוחה לכונן שלום צודק ולסיים את הכיבוש, וכך לסלול את הדרך לעתיד של צדק חברתי, לאומי ופוליטי לשני העמים בארץ הזאת.