מסכנים את בריאות המפגינים: נעצרו 13 פעילי המחאה נגד נתניהו לאחר שניסו לסלק מחסומי משטרה

13 פעילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נעצרו הלילה (שבת) בכיכר פריז בירושלים לאחר שניסו להעמיס כמה מחסומי משטרה על משאית. הם עשו זאת כפעולת מחאה מכיוון שהמחסומים מסכנים את המפגינים בכך שהם מאלצים אותם להצטופף, מה שמגביר את הסיכון להידבקות. לפי עורכת דינם, גבי לסקי, המשטרה מייחסת להם ניסיון גניבה. תשעה מהם יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

לפי הפעילים, הם הגיעו למקום עם שתי משאיות והתכוונו להחזיר את המחסומים לחברת ההשכרה באור יהודה. בהודעה מטעמם נמסר כי "כל שבוע בוחרת המשטרה לתחם את ההפגנה בצורה שלא מאפשרת שמירה על הנחיות הקורונה נוכח מספר המשתתפים הגבוה". עוד הוסיפו כי הם דורשים מהמשטרה להסיר את מחסומי הלחץ ולרווח את מתחם ההפגנה.

עו"ד לסקי מסרה כי "המחסומים מהווים סכנה ממשית למפגינים בבלפור כי קשה מאוד להפריד אותם במידה שקיים צורך לפנות את המתחם במהירות. לא זו בלבד שהפעילים לא התכוונו לקחת את המחסומים לעצמם או לאחרים כך שלא מדובר בגניבה, אלא שהם ביצעו פעולה כנגד חסימה בלתי חוקית ומסוכנת של מרחב ההפגנות בבלפור. על המשטרה לשחרר את הפעילים לאלתר בהיעדר עילת מעצר". מתנועת קריים מיניסטר נמסר ש"מזה מספר שבועות אנו פועלים בשיתוף פעולה עם קבוצות המחאה השונות על מנת להבין מדוע משטרת ישראל מתעקשת לכלוא את מפגיני בלפור במכלאה צפופה, באופן שנוגד את תקנות הקורונה. מכתבים בעניין זה נשלחו על ידי עו"ד גבי לסקי וגונן בן יצחק למשטרה המשטרה מתעלמת במכוון. בימים האחרונים יצא המרצע מן השק. מסתבר שהנחיית המשטרה משתלבת היטב בקמפיין מתוזמר שמופץ על ידי בלפור ושופרות בלפור בתקשורת הממוסדת והרשתות החברתיות, קמפיין שנועד להסיט את הכישלון בהתמודדות עם משבר הקורונה מהנאשם מבלפור ולתלות אותו באופן שקרי במחאה. הנתונים היבשים מציגים תמונה אחרת. אין הדבקה במחאה". לגבי העצורים "הם לוחמות ולוחמים שפעלו למען בריאותם ובטיחותם של עשרות אלפי המפגינות והמפגינים בבלפור ואנחנו נותנים להם גיבוי מלא ועומדים מאחוריהם."

יצוין מאות מפגינים השתתפו אתמול שישי בקבלת שבת הנערכת מדי שבוע מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. גם הפעם, המפגינים קראו להתפטרות ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע השחיתות השלטונית ובעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו. המפגינים שהגיעו למקום שבו על קריאותיהם נגד נתניהו. הם הניפו שלטים עם הכיתוב "ביבי הביתה", "זמנך עבר", ו"קורונה וירוס בשירות הדיקטטורה". בין הדוברים באירוע: הסופרת דורית רביניאן, העיתונאית שרון שפורר, הסופר חיים באר, פרופ׳ עוזי בלר ואמיר השכל, מראשי מאהל המחאה ליד בית ראש הממשלה.

ההפגנות נגד השחיתות שלטון הימין ונתניהו ייערכו, כמדי שבוע, הערב (מוצ"ש) בשעה 20:30 ליד מעון ראש הממשלה בהשתתפות פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י. עוד תיערך הפגנה נגד השחיתות השלטונית בכיכר הראלי בקיסריה, עם צעדה לבית משפחת נתניהו בהובלת התנועה לאיכות השלטון בשעה 18:30. כמו כן, משמרות מחאה יתקיימו במאות גשרים וצמתים ברחבי הארץ, החל משעה 18:30. הפגנה מגשר המתירים, שבכניסה לירושלים ("צעדת התקווה 3") תצא בשעה 20:00 כדי להצטרף למוחים בבלפור. יצוין שפעילי חד"ש בתלאביב ייצאו כמדי מוצ"ש בהסעה מתלאביב ומקומות נוספים בארץ.

נוסעים לבלפור עם חד"ש:

https://www.facebook.com/events/955770218236026

רשימת הגשרים והצמתים בהם ייערכו משמרות מחאה, מחר:

https://www.facebook.com/events/3716284741732975

עוד על ההפגנות נגד נתניהו בגיליון "זו הדרך" האחרון, עמודים 7 ו-10:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/09/G35_2020.pdf