מסכן ביבי: בגלל סכסוך עם העובדים הופסקו העבודות במטוס החדש של רה"מ

ועד עובדי משרד הביטחון הודיע אתמול (שני) כי הוא עוצר את העבודות הנדרשות במטוס החדש של ראש הממשלה בשל סכסוך עבודה עם האוצר. המטוס, ששופץ במשך כשנתיים בתעשייה האווירית, ערך בנובמבר את טיסת הניסוי הראשונה שלו, ולאחר סדרת בדיקות נוספות נמצאו הליקויים האחרונים הנדרשים לתיקון לפני שיעבור את סדרת האישורים האחרונים.

מטוס ראש הממשלה (צילום: ויקיפדיה)

במכתב שנשלח מטעם יושב ראש ועד עובדי משרד הביטחון, ששון פרץ, לעובדי המשרד נטען שלוועד העובדים לא ניתן מענה לסוגיות הקשורות לתנאי העסקה והגדלה נדרשת של מצבת כוח האדם. כן נפגע שכרם של שליחי מערכת הביטחון לחו"ל, ולא מתאפשרים גיוס ואיוש של כוח אדם נדרש. לדברי ועד העובדים, משרד האוצר מתעלם מהאופי הייחודי של משרד הביטחון לעומת משרדים ממשלתיים אחרים. בוועד העובדים של משרד הביטחון מציינים כי מועצת העובדים אישרה נקיטת צעדים ארגוניים נוספים. ממשרד האוצר נמסר כי בחודשים האחרונים מתקיימים דיונים עם נציגות עובדי משרד הביטחון, וכי "לאור המשאבים המופנים לסוגיית הקורונה, מצופה לגלות אחריות ולא לשבש את עבודת משרד הביטחון".

באוגוסט 2015 אישרה ממשלת הימין למטוס תקציב של 729 מיליון שקל, מתוכם 393 מיליון שקל לרכישה והקמה ו-336 מיליון שקל לתפעול ותחזוקה במשך חמש שנים. לקראת אישור תקציב המדינה בדצמבר 2016, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו תוספת של 178 מיליון שקל שחלקו מוקצה לענייני המטוס. בנובמבר 2018 אושרה תוספת נוספת של 60 מיליון שקל, שנומקה ב"גידול בעלויות הטיסות, לעומת שנים קודמות שנובע, ממספר רב של טיסות של נתניהו. בתחילת השנה ביקש ראש ממשלת המעבר להוסיף מינוי של "מנהל" למטוס, בעלות של מאות אלפי שקל בשנה.