מסינגפור ועד ישראל: עובדי גוגל נטשו את המשרדים במחאה על הטרדות מיניות

עובדי גוגל ברחבי העולם השתתפו היום (חמישי) בהפגנות מחאה על הטיפול הלקוי של החברה בהטרדות המיניות. ההפגנות נערכו בשעה 11:00 בבוקר לפי השעון המקומי, ועל כל החלו מוקדם יותר היום באסיה ובאירופה, והגיעו כעת גם לארה"ב.גם בישראל עשרות מעובדי גוגל, גברים ונשים, קיימו הפגנה שקטה בלובי מטה החברה והתפזרו לאחר זמן קצר.

2018-11-01_211422

עובדי גוגל מפגינים, הבוקר, בפתח מטה החברה בציריך (צילום: התארגנות עובדי גוגל בשוויץ)

דרישות נוספות של העובדים כוללות התחייבות לסיים את אי השוויון בשכר, פרסום דו"ח על מקרי הטרדה מינית בחברה, קביעת תהליך אחיד לדיווח על תקריות באופן אנונימי ומינוי נציג עובדים בדירקטוריון.

עובדים שלקחו חלק במחאה השאירו פתק בשולחן שלהם שבו כתוב "אני לא נמצא ליד השולחן כי אני מוחה ביחד עם עובדים אחרים נגד הטרדה מינית, התנהלות לא הולמת, העדר שקיפות ותרבות ארגונית שלא מתאימה לכולם".

במסגרת הדרישות שמובילי המחאה הציבו: התחייבות להפסקת אי השוויון בשכר ואפשרויות קידום; פרסום דו"ח שקיפות בנושא הטרדות מיניות בחברה; נוהל קבוע, גלובלי וברור לדיווח על הטרדות מיניות בצורה בטוחה ואנונימית; הפסקת הליך הבוררות במקרה של הטרדה מינית או אפליה כלפי עובדים; מינוי נציג מטעם העובדים לדירקטוריון החברה; הכפפת הממונה על המגוון האתני, המגדרי והלאומי בחברה ישירות למנכ”ל גוגל ונתינת אפשרות להעברת המלצות ישירות לדירקטוריון החברה.