מנציח את מעגל הדמים

למחרת מציאת גופות שלושת הצעירים הישראלים, פרסמה המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) גילוי דעת (1.7), בו הביעה צער על מותם של שלושת הצעירים, ושל כל קורבנות הכיבוש שנפלו בשבועות האחרונים.

"ממשלת נתניהו, המסרבת לעקרונות שעל בסיסם ייכון השלום הצודק, והממשיכה לבנות  בהתנחלויות, מאיימת לחטוף את שני העמים אל גורל של דמים. האיומים הברוטאליים של נתניהו מעידים כי האחריות העיקרית על הקורבנות שנפלו, ושעלולים עוד ליפול, רובצת על כתפי הכיבוש", נכתב בגילוי הדעת.

עוד חזרה מק"י על עמדתה כי זכותו של כל עם כבוש להתנגד לכיבוש ולביטוייו, תוך שימוש באמצעים לגיטימיים המשרתים את מאבקו הצודק. מק"י הדגישה את עמדתה העקרונית נגד פגיעה באזרחים, ובמיוחד בקטינים. "הדרך להבטיח את ביטחונם, חייהם ועתידם של שני העמים עוברת דרך השגת שלום צודק ויציב, המתבסס על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית, בגבולות ה-4 ביוני 1967, תוך פינוי כל ההתנחלויות, פירוק חומת ההפרדה, שחרור כל האסירים הפלסטינים, ופתרון צודק לבעיית הפליטים הפלסטינים בהתאם להחלטות האו"ם", נכתב בגילוי הדעת.

8bw_b

גם יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, פרסום באותו יום הודעה בזו הלשון: "אנו מביעים צער עמוק על מותם של שלושת הצעירים ומשתתפים באבלן של המשפחות. הצער על אובדנו של בן מעורר הזדהות אצל כל אדם, ובמיוחד אצל כל הורה. אך יש לזכור כי אין מדובר רק בטרגדיה אישית. מותם של ישראלים ופלסטינים בשבועות האחרונים הוא תוצאה של הטרגדיה הקולקטיבית ששני העמים חיים בה, הטרגדיה של הכיבוש המתמשך".

"הדרך ליציאה ממעגל הדמים הינה בחזרה למסלול המשא ומתן, ושיתוף הקהילה הבינלאומית והאו"ם בהגעה להסכם שלום צודק, המתבסס על סיום הכיבוש ועל הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בצד מדינת ישראל. זו הדרך היחידה שתבטיח שאף אם ואף אב, ישראלים או פלסטינים, לא יצטרכו עוד לשכול את בניהם ובנותיהם".

לדברי ח"כ ברכה, מדיניות ממשלת נתניהו – אשר עשתה בחודשים האחרונים כל מאמץ להכשיל את האפשרות של התקדמות לשלום – מובילה למבוי סתום. "אנו מזהירים מפני סכנת ההסלמה והתוקפנות שמכינה הממשלה, שהומחשה בדברי הרהב של נתניהו, שהחל בפיזור איומים מיד עם היוודע דבר מותם של הנערים. התגברות הענישה הקולקטיבית של האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים והמשך הבנייה בהתנחלויות רק יובילו להנצחת הסכסוך, להתגברות התסכול והזעם, ולקורבנות נוספים", אמר.

את דבריו חתם ח"כ ברכה בקביעה, כי "מה שנחוץ הוא שינוי יסודי בכיוון אליו הולכת ההנהגה בישראל. נחוצה כאן ממשלה אשר תחתור להבטחת האינטרס האמיתי של שני העמים – סיום הכיבוש וכינון שלום צודק".