מנסים למנוע ביקור של הוועדה למעמד האישה בבית שמש לבדיקת ביטויי הדרה כלפי נשים

גורמים חרדים מנסים למנוע ביקור של ועדת הכנסת למעמד האישה ולשוויון מגדרי שאמור להתקיים מחר (ראשון) בבוקר לבחינה של ביטויי הדרת נשים בעיר והמאבק בתופעה. במסגרת הסיור יחשפו המשתתפים לשלטים הקוראים לצניעות, שלטים המגבילים את חופש התנועה של נשים, תופעות של השחתת שלטים הנושאים תמונות של נשים במרחב הציבורי ועוד. כמו כן יפגשו עם נשים תושבות העיר בית שמש לשיחה אודות התמודדותן עם התופעה והשלכותיה. את הסיור יארח המרכז הרפורמי לדת ומדינה.

2017-12-23_141925

כרזה בבית שמש (צילום: בחדרי חרדים)

בעקבות הסיור המתוכנן פנה סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה "לעצור את הפרובוקציה המתוכננת ולמנוע את ההתגרות שעלולה להפוך למסע הסתה ואלימות". את מכתבו שיגר ח"כ הרב אייכלר גם לשר לביטחון פנים, למפכ"ל המשטרה וליועץ המשפטי של הכנסת.

"ליום ראשון הקרוב, הוציאה הוועדה לקידום מעמד האישה זימון לסיור בעיר בית שמש בהשתתפות ארגוני הרפורמים במסווה של קידום מעמד הנשים בעיר" פותח ח"כ אייכלר את מכתבו, "כל מי שמכיר מעט את הדינמיקה הרגישה בעיר יודע כי שום תועלת עניינית לא תצמח מסיור כזה. אין מנוס מההבנה כי מטרתו היחידה של הסיור, לעורר פרובוקציה תקשורתית. הסיור יקדם רק את מעמדם של ארגוני הנשים הרפורמים.

לדברי ח"כ אייכלר "בעיר בית שמש חיים יחד זה לצד זה מגוון אוכלוסיות. לאחרונה הועלו טענות שונות על שלטי צניעות שנתלו בעיר. סיור של הוועדה בשכונות החרדיות נועד להסעיר את הרוחות ולעורר שנאה ומדנים נגד הציבור החרדי. ההתגרות הזו עלולה לגרום לתגובות קשות ואולי אף חלילה למקרי אלימות מצד מפגינים ושוטרים. ברור לכולם כי מי שייצאו נשכרים מסיטואציה שכזו הן ארגוני הנשים הרפורמיים ולא אף אישה מתושבות העיר."

בתגובה, מסרה יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) כי "מדובר בניסיון נוסף לשמר את הדיכוי וההדרה עמם מתמודדות נשות העיר בית שמש מזה שנים רבות ולגרום לנו הנשים לעצום עיניים נוכח תופעות מדאיגות ומקוממות. לא נאפשר עוד את הגבלת חופש הבחירה והתנועה של נשים בבית שמש או בכל מקום אחר ונוודא שאותם ביטויי הדרה במרחב הציבורי יוסרו לאלתר, כפי שהורה בג"צ, חבל מאוד שח"כ אייכלר בחר להתייחס לשייכות הלאומית של יו"ר הוועדה במקום להתייחס לפעילות שלה ולגופו של עניין, ההקבלה של חברות וחברי הוועדה לאנשי הרב כהנא היא לא פחות מהזויה ומעוררת חלחלה. הניסיון להשוות בין קבוצה אלימה וגזענית שהוצאה מחוץ לחוק לבין חברות וחברי כנסת מכהנים הוא ניסיון לעשות דה לגיטימציה לכל הנאבקות על זכויות נשים באשר הן. אם לחה״כ אייכלר היה אכפת ממגוון האוכלוסיות החיות בבית שמש, הוא היה מברך על סיור לימודי זה ולא משתמש בו בכדי לעודד אלימות כלפי חברות וחברי הוועדה, המסיתים יישאו אישית באחריות לכל פגיעה שתגרם למשתתפים."

המרכז הרפורמי לדת ומדינה המוביל את המאבק בהדרת נשים בבית שמש כבר קרוב לעשור מסר ש"אייכלר מנסה לשבש את הסיור על מנת להמשיך בהשתקה, בהדרה, בבריונות ובאלימות נגד נשים. אנו סמוכות ובטוחות שיו"ר הכנסת לא ייענה לפניית ח"כ אייכלר וכי הוועדה תסייר בעיר בית שמש ללא מורא ופחד ותסייע לחיזוק השוויון".