מנהל עבודה נהרג בת"א; כינוס חירום בהסתדרות לקראת השביתה במשק בעקבות קטל עובדי הבנייה

מנהל עבודה בן 73 נהרג הלילה (שני) מפגיעת מערבל בטון באתר עבודה של הרכבת הקלה בתל אביב. בוחני תנועה של המשטרה עיכבו לחקירה את הנהג שהיה מעורב בתאונה, תושב המרכז בן 56.

התאונה התרחשה באתר העבודה של חברת דניה סיבוס ברחוב החשמונאים בעיר. מנהל העבודה נפצע בתחילה באורח קשה. הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר, שם נקבע מותו. מתחילת השנה נהרגו 37 עובדים בתאונות באתרי בנייה ועוד שני עוברי אורח.

יצוין שכינוס חירום יתקיים ביום חמישי הקרוב בבניין הוועד הפועל של ההסתדרות בתלאביב בעקבות מותם שך עשרות עובדים בתאונות עבודה בענף הבנייה. בכנס צפוי להכריז יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על שביתה כללית במשק מאחר שלא ננקטו בשבועות האחרונים צעדים משמעותיים על מנת לעצור את הקטל בענף הבנייה.

2018-10-29_193742

לפני כשבועיים, ביום בו נהרגו שני פועלי בניין באתרי בנייה, ועל רקע ריבוי תאונות העבודה הקטלניות, הכריז יו"ר ההסתדרות כי במידה שלא יינקטו צעדים משמעותיים בכנסת ובממשלה, ההסתדרות תשבית את כל המשק. ההסתדרות הציבה מספר דרישות, בהן הדרישה להפוך את התקן האירופי לפיגומים למחייב, החמרת מנגנוני האכיפה על תקנות הבטיחות בהן החובה על לבישת רתמה ועוד.

עוד בולטת הדרישה של ההסתדרות לחייב את כל מכרזי המדינה לבינוי ותשתיות בהוספת נספח בטיחות בו יידרשו לעמוד החברות הקבלניות המועמדות למכרז. הצעת חוק כזו בדיוק עלתה אתמול (ראשון) לדיון בוועדת השרים לחקיקה אולם זו נדחתה לדיון בעוד ארבעה חודשים.

לפי הצעת החוק, הממשלה תקבע דרישות בטיחות מחייבות ומחמירות במכרזים לעבודות בנייה עבור המדינה, תאגידים ממשלתיים, חברות ממשלתיות ועבודות עבור הרשויות המקומיות.