מנהיג מפלגת השמאל הגרמנית גרגור גיזי הודיע כי פורש מההנהגה

מנהיג מפלגת השמאל הגרמנית גרגור גיזי הודיע כי פורש מההנהגה במנהלך ועידת המפלגה שנערכה בסוף השבוע האחרון. כך כתב הבוקר (שלישי) השליח המיוחד של העיתון הצרפתי "הומניטה" בברלין, ברונו אודן. גיזי הודיע כי הוא פורש מתפקידו כמרכז הסיעה בפרלמנט ושלא יתמודד לראשות הממשלה בבחירות הצפויות להתקיים בספטמבר 2017. גיזי דיבר בפני מאות צירי הוועידה והדגיש ש"די לינקה הפכה לכוח מרכזי במערכת הפוליטית הגרמנית". כך הוא רמז כי הגיעה העת לנטוש את הנהגת המפלגה לאחר שנים רבות של פעילות להקמת המסגרת של השמאל העקבי הגרמני.

2015-06-09_203829

גרגור גיזי (צילום: די לינקה)

 

ההתפטרות של גיזי באה על רקע ויכוח מר שהתפתח בוועידת המפלגה סביב שאלת השותפויות  הפוליטיות – בייחוד השותפות האפשרית עם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית – היושבת כעת בקואליציה השלטת יחד עם השמרנים של הקנצלרית אנגלה מרקל.  גיזי מצדד בעמדה זו, אבל פעילים רבים, כולל רוב הנהגת מפלגתו, מתנגדים בתוקף לכך.

גרגור גיזי נולד בשנת 1948 בברלין וב-1971 הצטרף למפלגה הסוציאליסטית המאוחדת ששלטה במזרח גרמניה. הוא סיים את לימודי המשפטים והפך לסנגורם של מתנגדים רבים לקו הרשמי ברפובליקה הדמוקרטית הגרמנית בשנות ה-70 וה-80 של המאה שעברה ועד לסיפוחה על ידי הרפובליקה הפדרלית הגרמנית. הוא נמנה עם מסיידי המפלגה הדמוקרטית של השמאל – שקדמה למפלגת השמאל. מאז 1990 הוא מכהן כחבר בפרלמנט הפדרלי (הבונדסטאג). גיזי ביקר פעמים רבות בישראל וקיים מפגשים פומביים באוניברסיטאות ובמסגרת הנציגות המקומית של קרן רוזה לוקסמבורג של מפלגת השמאל.