מנהיג השמאל הטורקי דמירטאש נידון ליותר מ-4 שנות מאסר

סלהאטין דמירטאש, מנהיג מפלגת העמים הדמוקרטית בטורקיה, נידון אתמול (שישי) ליותר מ-4 שנות מאסר בגין "תעמולה טרוריסטית". דמירטאש עצור מאז נובמבר 2016 והוא עומד בפני 142 שנות מאסר נוספות אם יורשע בעבירות "נגד ביטחון המדינה".

בהודעה שנמסרה אמש על ידי מפלגתו צוין שחברו של דמירטאש, אף הוא חבר פרלמנט לשעבר, סורייה אונדר, נידון לשלוש שנות מאסר. "אנו לא נסוג ונמשיך להיאבק למען החירות", מסר דמירטאש מבית כלאו. דמירטאש, התמודד לפני מספר חודשים מול הנשיא רג'פ טייפ ארדואן האסלאמיימני בעודו מאחורי סורגים.

2018-09-08_165121

"בטורקיה אסור להפגין, אסור לדבר, אסור לבקר את הממשלה. אפילו אסור לתמוך בשלום, כי זה מוגדר תעמולת טרור", אמר דמירטאש בריאיון בעת מערכת הבחירות. "מאות עיתונאי אופוזיציה נעצרו, עשרות ערוצים, עיתונים ותחנות רדיו נסגרו", הוסיף.

יצוין שדמירטאש ומפלגתו, רשימה משותפת של כוחות כורדיים ומפלגות שמאל וקומוניסטיות, הם המנצחים הגדולים בבחירות לפרלמנט הטורקי שהתקיימו ב-7 ביוני האחרון. המפלגה חצתה את אחוז החסימה הגבוה (10%), זכתה בכמעט 13% מקולות הבוחרים ול81 מתוך 550 המושבים בפרלמנט.

דמירטאש הוא יליד העיר אלאזיג, בן למשפחה בן שבעה ילדים. אחיו, נורטין, נכלא בעבר בגין חברות במפלגת הפועלים הכורדים ושוהה כיום בצפון עיראק. את זהותו הכורדית גילה בגיל 15 כשהשתתף בהלוויה של פוליטיקאי בכיר שנרצח על ידי שירותי הביטחון בדיארבקיר. שמונה בני אדם נהרגו בהלוויה כאשר חמוש פתח באש לעבר המשתתפים. הוא סיים לימודי משפטים באוניברסיטת אנקרה והפך לעורך דין המתמחה בזכויות אדם.