מנהיג הקומוניסטים הרוסים: 'לא הצלחנו לשמור על המדינה הסובייטית'

103 משלחות נטלו חלק בכינוס הבינלאומי ה-19 של מפלגות קומוניסטיות ופועליות, שנערך בסוף השבוע בלנינגרד (סנט פטרבורג). את הכינוס אירחה המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית והוא הוקדש לציון מאה שנה למהפכת אוקטובר. הכינוס אישר קריאה של המשתתפים לעמי העולם וננעל בשירת "האינטרנציונל".

2017-11-05_204855

משלחת המפלגה הקומוניסטית הישראלית לכינוס, ובה חברי הלשכה הפוליטית ד"ר עפו אגבריה, אלי גוז'נסקי וד"ר שוכרי עוואדה, נפגשה עם גנאדי זיוגנוב, יו"ר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית, והגישה לו שי (ר' תמונה). ד"ר עגבריה נשא בכינוס דברים בשם מק"י.

בנאומו בכינוס ביום חמישי, הדגיש גנאדי זיוגנוב את התמורות המהפכניות בכלכלה, בחברה ובפוליטיקה שחוללה מהפכת אוקטובר ואת הישגיה של ברית המועצות ב-74 שנות קיומה. "לא הצלחנו לשמור על המדינה הסובייטית" – אמר, והוסיף כי קריסת המשטר הסובייטי הייתה הצלחה זמנית של האימפריאליזם, שהחריף את המתקפה שלו. על המצב החמור ברוסיה של היום מעידה העובדה, שהקיטוב החברתי בה עמוק יותר מאשר בשאר מדינות העולם. בכלכלת רוסיה שולטים 200 מיליארדרים ואילו מיליוני אזרחים סובלים וקיומם רעוע.

בהמשך נאומו הצביע זיוגנוב על המשימה המרכזית המוטלת היום על הקומוניסטים ובעלי בריתם: להרחיב את ההתנגדות למתקפת ההון ולחשוף את מהות הקפיטליזם במשטר של מלחמות, משברים, טרור, הרס הסביבה וסבל של מיליונים רבים.

המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית, סיכם זיוגנוב, מציינת מלאות מאה שנה למהפכת אוקטובר לא רק כאירוע היסטורי, אלא החזון וכהדרכה למערכה למען הסוציאליזם.

במסגרת האירועים לציון מאה שנה למהפכת אוקטובר, הניחו הבוקר (ראשון) סיעת המפלגה הקומוניסטית של רוסיה בדומה יחד עם המשלחות מחו"ל פרחים ליד קבר החייל האלמוני וליד המאוזוליאום של לנין בכיכר האדומה. מחר תתכנס במוסקבה פורום בינלאומי של כוחות השמאל, ומחרתיים, ב-7 בנובמבר, ינעלו האירועים בצעדה המונית ובעצרת במרכז הבירה.