ממשל טראמפ החליט להחריף את החרם נגד קובה על-ידי הגבלות על התיירות

ארצות הברית הודיעה אתמול (רביעי) כי תחריף את החרם נגד קובה, בין היתר באמצעות הגבלות על מסחר ותיירות במטרה "למנוע התחזקותה במישור הצבאי". היחסים בין המדינות נפגעו משמעותית בעקבות טענות הממשל האמריקאי לפיהן התחרשו זמנית 22 דיפלומטים בשגרירות ארה"ב בהוואנה. כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

2017-11-09_203104

קובה הכחישה כל מעורבות בנושא, ומסרה כי אין לה ידע או מעורבות בהתקפה. האמריקאים טרם האשימו גורם ספציפי, אך האשימו את ממשלת קובה בראשות ראול קסטרו ב"כישלונה להגן על האמריקנים שבשטחה". יצוין שהמכשיר מחולל הרעש טרם נמצא. גם לא ברור האם יש קשר ישיר בין חשיפה לרעש לבין התופעות הפיזיות מהם סבלו אשתקד עובדי השגרירות. קובה ביקשה מארה"ב לערוך בדיקה משותפת למקור ההפרעות הקוליות, אך ארה"ב סירבה.

ב-1 בנובמבר האחרון 191 מדינות התנגדו בעצרת הכללית של האו"ם לחרם שהיטל הממשל האמריקאי על קובה לפני עשרות שנים ורק שתי מדינות מצדדות בהמשכו: ארה"ב וישראל. אשתקד, בעוד שכל המדינות החברות בעצרת הכללית מתנגדות לחרם (פרט לישראל וארה"ב), רק מדינה אחת, מיקרונזיה, נמנעה בעת ההצבעה. השנה, כאמור, גם מיקרונזיה הצטרפה למגנים את האמברגו הכלכלי ממושך. זו הפעם ה-25 ברציפות בה הצעת ההחלטה המגנה את החרם, הנמשך מאז שנות השישים של המאה שעברה והמוגשת לעצרת הכללית על ידי נציג קובה זוכה, לרוב כה מוחץ.