ממשלת קובה: יש לעצור את ההסלמה הצבאית של ארה"ב נגד ונצואלה

ממשלת קובה קראה אמש לעצור את ההסלמה הצבאית של ארה"ב המאיימת לפלוש לוונצואלה. על כך נמסר הבוקר (חמישי) בעמוד השער של היומון הקובני "גראנמה" של המפלגה הקומוניסטית. על פי המידע שמסרה ממשלת קובה בין ה-6 ל-10 בפברואר נצפו מטוסים של חיל האוויר של ארה"ב נוחתים בבסיסים אמריקאים בפוארטו ריקו, ברפובליקה הדומיניקנית ובאיים בים הקריבי ובהם חיילים מיחידות העילית.

לדברי ממשלת קובה, הממשל האמריקאי משתמש בתירוץ של "משבר הומניטארי" כדי להצדיק את התערבותה הצבאית בשטחה של ונצואלה. "יש לזכור שנעשה שימוש בתירוצים דומים על מנת להצדיק את המלחמות העבר של ארה"ב ביוגוסלביה, בעיראק ובלוב – שגבו קרבנות רבים בנפש". כמו כן "אנו לא יכולים לשכוח את פלישות העבר של צבא ארה"ב במקסיקו, בניקרגואה, ברפובליקה הדומיניקנית, בהאיטי, בקובה, בהונדורס, בגרנדה ובפנמה".

2019-02-14_193815

יצוין שנשיא ונצואלה ניקולס מדורו התראיין השבוע לרשות השידור הבריטית, הבי.בי.סי, וכינה את ממשל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ "חבורה של קיצוניים" והאשים אותם במשבר בו מצויה ארצו. מדורו בהיר כי הוא לא יאפשר להכניס סיוע הומניטארי לארצו משום שזו דרכה של ארה"ב להידחף לענייני המדינה. "הם מחרחרים מלחמה כדי להשתלט על ונצואלה", הוסיף.

מדורו אמר כי ארה"ב תכננה ליצור משבר הומניטארי בארצו כדי להצדיק התערבות צבאית. "זה חלק מההצגה הזו. זו הסיבה, עם כל הכבוד, שאמרנו להם שאנחנו לא צריכים את הפירורים שלהם, את המזון הרעיל שלהם, את השאריות שלהם", אמר מדורו.

להצהרת ממשלת קובה המלאה שפורסמה הבוקר (בספרדית):

http://www.granma.cu/cuba/2019-02-13/declaracion-del-gobierno-revolucionario-13-02-2019-21-02-39