ממשלת ישראל הבאה תהיה ימנית: להצביע לרשימה המשותפת עם הלב והשכל

מאות פעילי הרשימה המשותפת יצאו אל הכיכרות ואל הרחובות בסוף השבוע שעבר כדי לגייס מצביעים נוספים לחלופה השמאלית היחידה. ערביות ויהודיות, יהודים וערבים הציבו דוכנים והפיצו כרוזים ברחובות נצרת, תל-אביב, אום אל-פחם, ירושלים, עכו, סכנין, יפו, טירה, טייבה ועשרות יישובים נוספים.

הם פגשו עוברי אורח רבים, אבל למרבה ההפתעה לא פגשו פעילים של מפלגות אחרות. נדמה שהמפגש פנים-אל-פנים עם קהל הבוחרים לא ממש מעניין אותן. פעילי חד"ש במשותפת גם התייצבו, כמדי מוצ"ש, בבלפור בדרישה להתפטרותו של בנימין נתניהו וממשלתו הימנית (ר' עמוד 10 בגיליון השבוע של "זו הדרך").

בשבוע האחרון נערכו אלפי שיחות טלפון, בעברית ובערבית, עם אזרחים החפצים בשינוי יסודי. המטה בתל-אביב התמודד עם שאלות רבות על דרכה של המשותפת ושוחח עם לא מעט מתלבטים. יש שאמרו: "הלב שלי עם המשותפת, אבל אסור שמרצ תיפול מתחת לאחוז החסימה". אחרים טענו: "השכל אומר משותפת, אבל צריך לתת צ'אנס למפלגת העבודה". וישנם שסברו שיש "להכניס את מחאת בלפור לכנסת". אך ראשי הרשימה  הדמוקרטית פעלו באחריות והודיעו השבוע (15.2) על פרישתם מהמרוץ (ר ידיעה בעמ' 3 בגיליון השבוע של "זו הדרך"). אכן, לבטים אלה כבדי משקל. הרי אם העבודה או מרצ לא יעברו את את אחוז החסימה (והסכנה אמיתית!) קולות מצביעיהן ירדו לטמיון ובדרך זו יתווספו בפועל לקולות למען המשך שלטונו של ביבי.

האם לפעול על פי השכל או הלב? הרשימה המשותפת מציעה גם וגם.     אם העבודה ומרצ אכן ידלגו מעל אחוז החסימה, סביר להניח שימצאו את דרכן לממשלה ימנית בראשות נפתלי בנט (שר הביטחון לשעבר של נתניהו), גדעון סער (שר החינוך לשעבר של נתניהו) או יאיר לפיד (שר האוצר לשעבר של נתניהו). בלשון המקורות, "מה הועילו חכמים בתקנתם?".

מרצ בממשלת ימין יחד עם הגזען אביגדור ליברמן? כמובן, ראשיה כבר הודיעו שהם מוכנים לכך. העבודה בראשות ח"כ מרב מיכאלי בממשלת בנט? מיכאלי "לא סוגרת שום אופציה", כפי שאמרה בריאיון, ואף הוסיפה כי בעבר שקלה בחיוב להצטרף לליכוד.

קיים סיכוי סביר שלאחר הבחירות הקרובות לא נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. אבל האדונים בנט את סער את לפיד ימשיכו בדרכו. היעד כעת הוא חיזוק האופוזיציה העקבית והנחושה היחידה בכנסת ה-24: הרשימה המשותפת. ככל שהסיעה תהיה גדולה יותר, כך יישמע קולה חזק יותר. כמו בעבר, פעילי חד"ש יישארו תמיד עם הנאבקים לשלום, לדמוקרטיה ולצדק חברתי ברחובות ובכיכרות.

 

הרשימה מתפרסמת בעמוד השער בגיליון השבוע של "זו הדרך"