ממשלת ונצואלה: סיכלנו הפיכה צבאית של הימין; הנשיא מדורו קורא להפגין ב-1 במאי

דובר ממשלת ונצואלה אמר היום (שלישי) כי "אנו דוחים את ניסיון ההפיכה שתכליתו למלא את הארץ באלימות, בדם ובאש". דבריו נאמרו על רקע ניסיון ההפיכה שהחל בשעות הצהריים (שעון ישראל), עליו הכריז מנהיג האופוזיציה הימנית הפרואמריקאית, חואן גואידו. זאת, מטרה להפיל את ממשלתו הסוציאליסטית של הנשיא המכהן, ניקולס מדורו.

2019-04-30_201231

סגן הנשיא ושר התקשורת של ונצאולה, חורחה רודריגז, מתייחס היום לניסיון ההפיכה (צילום: טלסור)

סגן הנשיא ושר התקשורת של ונצאולה, חורחה רודריגז, הדגיש כי הממשלה מתמודדת עם קבוצה קטנה של "בוגדים" המבקשים הפיכה צבאית. דבריו נאמרים על רקע הכרזתו של גואידו כי החל "השלב הסופי" להפיכת משטרו של הנשיא המכהן, ניקולס מדורו.

בסרטון שפרסם גואידו בטוויטר הוא נאם בחברת גברים במדי צבא ואיש האופוזיציה לאופולדו לופז, שנמצא במעצר בית. לדבריו, הוא דיבר מבסיס חיל האוויר לה קרלוטה בקראקס. "כוחות הצבא הלאומי קיבלו את ההחלטה הנכונה והם סומכים על תמיכת העם בוונצאולה", אמר גואידו. רודריגז, הגיב ואמר שהממשלה נאבקת בקבוצה קטנה של אנשי צבא בבסיס של חיל האוויר המנסים לבצע הפיכה במדינה.

ראשי המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת שבשלטון קראו לתומכי הממשלה להגיע הערב לארמון הנשיאות "מירפלורס" כדי להביע תמיכה במדורו. הנשיא קרא להמונים לצאת מחר, יום העובד הבינלאומי, לרחובות הערים כדי לתמוך בממשלתו ולציין את ה-1 במאי. יצוין שנשיאי קובה ובוליביה פרסמו הודעות גינוי בעקבות ניסיון ההפיכה. גם ראש ממשלת ספרד הנבחר, פדרו סנצ'ס, אמר כי ממשלתו אינה מצדדת בהפיכות צבאיות. "יש למצוא פתרון למשבר בוונצואלה אך ורק בדרכי שלום", הדגיש.