ממשלת הימין תציין את יום האישה מחוץ לגבולות מדינת ישראל

ממשלת הימין תציין את יום האישה הבינלאומי מחוץ לגבולות מדינת ישראל: בהתנחלות מעלה אדומים שבדרך מירושלים לים המלח בשטחים הפלסטינים הכבושים. השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שיזמה את האירוע מסרה: "הבחירה לקיים את האירוע המרכזי של המדינה לציון יום האישה הבינלאומי במעלה אדומים אינה מקרית. זוהי אמירה ברורה שמעלה אדומים היא עיר ואם חשובה בישראל היא כזו, ותישאר כזו". כמדי שנה, על פי החלטת ממשלה, הרשות לקידום מעמד האישה היא הגוף הממשלתי המוביל את פעילות הממשלה לציון יום זה. השנה, בחר המשרד לשוויון חברתי לקיים את האירוע המרכזי לציון ה-8 במארס במעלה אדומים.

2017-03-06_203724

השרה גילה גמליאל (צילום: דף הפייסבוק של גמליאל)

יצוין שזה יותר משנה עומד תפקיד ראש הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי, ללא איוש, לאחר עזיבתה של ורד סוויד את התפקיד בינואר 2016. סוויד לא ראתה עין בעין עם השרה גמליאל שקיבלה את הרשות ממשרד ראש הממשלה, שם פעלה מאז הקמתה. על אף שמדובר בתפקיד חשוב, נדרש ומתוקצב, לא טרחה השרה למנות איש לתפקיד לאחר שנתקלה בקשיי מינוי של המועמדת המועדפת עליה עו"ד רינת דנון, חברת ילדות ויועצת הפוליטית של השרה. נציבות שירות המדינה לא אישרה את המינוי לאחר שלט עמדה בתנאי הסף, וכן בשל זיקתה לשרה. גם היועץ המשפטי לממשלה פסל את המינוי. כך נותר מצב שכ-15 חודשים עומד המינוי מיותם וממתין לאיוש, על אף שבפני גמליאל הוצגו נשים ראויות אחרות, אך היא פסלה את כולן.

באופן פרדוקסלי מסרה השרה גמליאל השנה יצוין האירוע "בסימן של קידום השתלבותן המשמעותית של נשים בתפקידי מפתח בחברה. אין שום סיבה שנשים יסבלו מתת ייצוג בתפקידי מפתח", אבל דברים אלה אינם תקפים לגבי ברשות לקידום מעמד האישה.