ממשלת הימין רוצה לפגוע במחאה ולא לשלם שכר לעובדות שישתתפו בשביתה נגד אלימות כלפי נשים

אחרי הרשויות המקומיות , כוח לעובדים, הסתדרות המורים והתאחדות הסטודנטים הודיעה גם ההסתדרות על תמיכה בשביתת הנשים שתתקיים מחר ברחבי הארץ. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע אתמול כי הוא "מאשר לכלל עובדות ועובדי הארגון, שיבקשו לקחת חלק באירועי המחאה בעניין המאבק באלימות נגד נשים, להיעדר מהעבודה ביום שלישי הקרוב מבלי שינוכה יום חופש ממכסת ימי החופשה שלהם". אך חרף הדרישה של סיעת חד"ש בהסתדרות, ניסנקורן סירב להצטרף לשביתה ולקרוא לכלל העובדות והעובדים לשבות.

2018-12-03_200949

מפגינות בפתח תקווה נגד אלימות כלפי נשים: "לא פותחים את 2019 עם עוד רצח" (צילום: עיריית פתח תקווה)

איגוד העובדים הסוציאליים מסר שישתתף באירוע המחאה המרכזי ויו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, אמרה כי "רצח 24 הנשים השנה הוא הביטוי הקיצוני ביותר לאלימות כלפי נשים אשר ממדיה הולכים וגדלים מדי שנה. עובדות ועובדים סוציאליים נפגשים מדי יום עם נשים נפגעות אלימות בשירותי הרווחה, במקלטים, במרכזים למניעת אלימות ובמקומות נוספים ואנו חשופים מדי יום למצוקה הגדולה ומולה למשאבים הדלים שניתנים על ידי הממשלה על מנת להתמודד עם התופעה בכלל רבדיה – הסברה, מניעה, חירום ושיקום". היא ציינה: "הממשלה הנוכחית התחייבה להעביר 250 מיליון שקלים לתכנית לאומית בנושא, ואנחנו דורשים שכספים אלה יועברו מיידית על מנת לאפשר לאנשי המקצוע בתחום האלימות לעשות את תפקידם על הצד הטוב ביות".

המכשול העיקרי שניצב כרגע בפני השביתה הוא החלטת ממשלת הימין לפיה אין לשלם שכר לעובדים במגזר הציבורי שנעדרים מעבודתם בשל שביתה. על כן, נכון לעכשיו, להצהרות ראשי הרשויות המקומיות וגופים ממשלתיים אחרים על כך שלא ינכו יום חופש מהעובדים שיבחרו לשבות אין תוקף חוקי. מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, קרא לרשויות המקומיות לפעול על פי ההנחיות: לא לאפשר שביתה בשכר.

 גם ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע כי העובדים והעובדות יצטרפו למחאת הנשים. במהלך היום יתכנסו העובדות להרצאות וייצאו לתהלוכת מחאה בשטח הרשות. בעקבות זאת, ייתכנו עיכובים בלוח הטיסות. פנחס עידן, יו"ר ועד רש"ת, אמר: "אני קורא לממשלת ישראל להידרש מיידית לטיפול בתופעה של אלימות ורצח נשים. אי אפשר להשלים עם הקטסטרופה הזאת".

מחר יתקיים להגדרת המארגנות "יום זעם" שבמרכזו שביתה ארצית, הפגנות ואירועי מחאה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, והתאספות ענק אזרחית שתתקיים ב-19:30 בתל אביב. "אנו קוראות לציבור כולו לצאת לרחובות, אנו קוראות לכל הארגונים הציבוריים והחברתיים, החברות המסחריות, התנועות והעסקים להצטרף", אמרו. "זה הזמן להתעורר. יחד אנחנו משפיעות יותר, ויחד נעצור את ספירת הגופות".