ממשלת הימין מתנגדת להצעת חוק של ח"כ חנין לשיפור תחנות האוטובוסים

בוועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אתמול (ראשון) הצעת החוק של ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) יו"ר וועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ליצירת תקן אחיד לכל תחנות האוטובוס בארץ.

2018-02-26_202039

ח"כ חנין והתחנה שאיננה בדרום תלאביב (צילום: זו הדרך)

בהצעת החוק נאמר כי "ההמתנה לאוטובוס היא חלק מרכזי בחוויה של המשתמשים בתחבורה הציבורית. באלפי תחנות אוטובוס בישראל ממתינים מדי יום מאות אלפי אנשים, בממוצע המתנה של כ-16 דקות, כשרבים מהם נאלצים להמתין ללא מקומות ישיבה או מחסה מתנאי מזג האוויר בעת ההמתנה. במקומות רבים בארץ תחנות אוטובוס המשרתות אנשים רבים מדי יום הן עמוד בלבד. בשל מגמה לפיה הרשויות המקומיות מפריטות את האחריות לתחזוקת התחנות, רבות מהתחנות מעוצבות כך שישרתו את צורכי המפרסמים, על חשבון נוחות המשתמשים. כיום אין תקן אחיד להקמה ולתחזוקה של סככות המתנה בתחנות האוטובוס".

לפי הצעת החוק, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ייקבע הוראות מחייבות לגבי הקמה, תפעול ותחזוקה של תחנות האוטובוס, שייכללו גם סטנדרטים מותאמים של מספר מקומות הישיבה בתחנות, ההגנה על נוסעים מפני תנאי מזג האוויר והקצאת מקום לשילוט ולמידע.

ח"כ חנין, יוזם התיקון לחוק מסר ש"כמחצית מהתחנות בארץ כיום הן עמוד בלבד – בלי מקומות ישיבה, בלי הגנה משמש או מגשם, בלי שילוט מעודכן. בערים מסוימות הפכו את התחנות לשלטי פרסומת שאיבדו כל קשר עם צרכי הנוסעים. תיקון החוק הוא צעד בסיסי והכרחי כדי להתייחס בכבוד לנוסעים בתחבורה הציבורית, ולהפוך את התחבורה הציבורית לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי".

בעקבות דחיית הצעת החוק על ידי ממשלת הימין, שאל אמש חנין: "מי מהשרים נוסע באוטובוס? מי מהם יודע איך זה מרגיש לחכות לו בתחנה? ועדת השרים החליטה להתנגד להצעת החוק שלי לקביעת תקן אחיד לתחנות, שיחייב מחסה משמש וגשם ואפילו מקום לשבת. מתוך מכוניות הפאר שלהם באמת קשה לשרים לספור את מאות אלפי הנוסעים באוטובוסים".

עוד הדגיש חנין "אני לא מתכוון להפסיק להיאבק על חוק תחנות האוטובוס. אני צריך את עזרתכם. שתפו. השמיעו קול. המשיכו לשלוח לנו תמונות של תחנות אוטובוס בלתי אפשריות, ועזרו לנו להפעיל את הלחץ שיפרוץ את חומת האטימות. כשהממשלה לא רוצה לעסוק בחיים עצמם אנחנו צריכים להכריח אותה לעשות זאת".