ממשלת הימין מנסה לקצץ בשכר וההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי

בעקבות כוונת ממשלת הימין לפגוע ב-700 אלף עובדי המגזר הציבורי והמבוי הסתום אליו נקלעו השיחות בין עם משרד האוצר, בכוונתו של יו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד להכריז מחר (שלישי) סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי במדינה, בהתאם לאישור מוסדות ההסתדרות.

הפגנת העובדות הסוציאליות ברחוב אבן גבירול בתלאביב, 7 ביולי 2020, במסגרת השביתה הממושכת (צילום: עתידנו)

מוסדות ההסתדרות יתכנסו מחר לישיבות שלא מן המניין. בשעות הבוקר תתכנס הוועדה לתיאום וביצוע להכרזת הסכסוך, ובשעה 12:00 תתכנס גם הנהגת ההסתדרות לישיבה מיוחדת, אליה הוזמנו כל ראשי האיגודים המקצועיים במגזר הציבורי. ההסתדרות שבה והגישה כי "לאורך השנים הארגון נתן כתף בכל עתות משבר, וגם הפעם המגזר הציבורי יסייע וימשיך לשאת את האלונקה ולהיות חלק מוביל בהבראת הכלכלה הישראלית".

אך לדברי ההסתדרות "צעדיו של שר האוצר ישראל כ"ץ הם חסרי כל היגיון כלכלי ונעשים בניגוד מוחלט למגמה במדינות רבות וזאת בניסיון להסיט את הביקורת הציבורית על דרכו ועל תפקודו של משרד האוצר במשבר הקורונה". עוד הדגישו ש"השר כ"ץ תוקף פעם אחר פעם את עובדי המגזר הציבורי אשר עושים לילות כימים, תוך שיסוי ציבור האזרחים אלה באלה – באופן שאין לו אח ורע". יו"ר ההסתדרות הוסיף: "אנו נערכים למאבק, אך יחד עם זאת אני הראשון ליישב את הסכסוך בהידברות ומתוך ראייה רחבה ועתידית למען כל המשק הישראלי. אני אוביל את הציבורים לדרך של חיבור, לא לפילוג ולא לשיסוע".