ממשלת הימין מבקשת שוב ארכה בעתירה נגד זכות השביתה בחברת החשמל

המדינה הגישה אמש (רביעי) הודעת עדכון לבג"ץ בעתירה נגד ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות. לפי ההודעה, המדינה מבקשת אורכה נוספת, שנייה במספר, עד ל-10 באפריל "בשל מחלתו של ראש הממשלה" והצורך בהתייעצות נוספת הנדרשת כדי לגבש את עמדתה בנוגע להפרטת במשק החשמל.

2018-03-29_193641

עובדי חברת החשמל מתקנים קווי מתח בעקבות סופת חורף (צילום: חברת החשמל)

"נוכח מחלתו של ראש הממשלה ולאור שיחות שהתקיימו בנושא התברר כי נדרשת שהות קצרה נוספת על מנת לאפשר השלמת ההתייעצות עם גורמים הרלוונטיים, לרבות שר האוצר, שר האנרגיה והיועץ המשפטי לממשלה לצורך גיבוש העמדה. בנסיבות אלה ונוכח חופש חג הפסח, בית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע כי הודעת עדכון מטעם המדינה תוגש עד ליום 10 באפריל 2018", נכתב בבקשת העדכון.

המדינה הייתה אמורה להגיש את עמדתה אתמול בשאלה אם יש מקום להמשיך בעתירה למרות שהושגו כבר הסכמות עם ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות על הפרטת בחברה.

מוקדם יותר משרד האנרגיה התייצב לצד עמדת ראש הממשלה במחלוקת בינו לבין שר האוצר על משיכת העתירה לבג"ץ נגד ועד עובדי חברת החשמל ו ההסתדרות . בהודעת דוא"ל ששלח אמש מנכ"ל משרדו, אודי אדירי, נכתב כי "עמדת ההסתדרות כי היא מסרבת לנהל מו"מ או הדברות בנושא הרפורמה בחברת החשמל אינה מתקבלת על הדעת".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי המשך העתירה יביא לביטול ההסכמות על ההפרטה ושר האוצר משה כחלון תומך בו. לעומת זאת, ראש הממשלה נתניהו דורש להמשיך בעתירה, תוך הסתמכות על הערכתו של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט כי למדינה יש סיכוי טוב לקבל פסקדין עקרוני לטובתה, שיגביל את זכות השביתה של ועדי עובדים. זו גם תביעתם של בעלי תחנות הכוח הפרטיות.