ממשלת הימין האריכה את מצב החירום: קוראים להפגין מחר ברחבי הארץ

ממשלת הימין אישרה אמש (שלישי), מעט לפני חצות, את הארכת מצב חירום בשבוע נוסף – והמשמעות היא שהגבלת ההפגנות תימשך. זאת, במקביל לסיומה של ההפגנות שנערכו במרכז בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים. הממשלה אישרה את הצעדים האנטי-דמוקרטיים במשאל טלפוני דחוף את הארכת מצב החירום שהיה אמור לפקוע היום.

עקב כך, תנועות המחאה נגד שלטון הימין קראו לצאת שוב מחר (חמישי) לרחובות ולצמתים. ההפגנות נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכו אתמול ביותר מאלף מוקדים ברחבי הארץ. המפגינים התכנסו בגשרים ובצמתים בטווח של עד קילומטר ממקום מגוריהם, בהתאם למגבלות הסגר הכללי. בכיכר הבימה בתל אביב התאספו אלפי מפגינים, שהחלו לצעוד בשדרות רוטשילד ללא אישור המשטרה. השוטרים כרזו כי התהלוכה אינה חוקית וקראו למפגינים להתפזר. המפגינים הצליחו לעבור את החסימה המשטרתית, ללא עימות והמשיכו לצעוד. הפגנות נוספות נערכו ברחבי העיר.

"גם הערב כל המדינה בלפור", נמסר מקריים מיניסטר. "עם ישראל התייצב בהמוניו בכיכרות ובצמתים עם מסר ברור לנאשם – לך! לא תקנות חירום ולא המשטרה הפוליטית של אוחנה יעצרו את ההתעוררות האזרחית האדירה נגד ראש הממשלה הכושל והמושחת שידעה המדינה, שאחראי למחדל החמור ביותר מאז 1973. לא ניתן לנתניהו לחמוק מהדין ולרמוס את הדמוקרטיה".

 

למפת ההפגנות ברחבי הארץ, מחר, חמישי:

http://Tinyurl.com/kilometer1

 

לאירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/826472928165435