ממשלת הימין האריכה את מצב החירום: הפגנות הערב ברחבי הארץ

ממשלת הימין אישרה אמש (רביעי) במשאל טלפוני את תיקון והארכת תקנות החירום להתמודדות עם נגיף הקורונה, הכוללות איסור על הפגנות מעבר לקילומטר ממקום המגורים. את ההצעה העלה להצבעה שר הבריאות יולי אדלשטיין על פי יוזמת ראש הממשלה המואשם בפלילים בנימין נתניהו. לדברי העיתונאית עמליה דואק, התקנות נכנסו מייד לתוקפן כדי למנוע קיומן של הפגנות המוניות במהלך היום. בדרך כלל, התקנות נכנסות לתוקף כ-24 שעות ממועד אישורן.

הערב, החל מהשעה 17:30, צפויות להיערך הפגנות במאות מוקדים ברחבי הארץ, יותר מאלף על פי מידע שמסרה תנועת הדגלים השחורים. כמו כן, תתקיים צורה חדשה של מחאה: "הפגנת שרשרת אנושית" שתימתח לאורך צירי תנועה מרכזיים בעיר בתלאביב ובמרכז הכרמל בחיפה.

קבוצת המחאה "הדגלים השחורים" קישטה הבוקר את כיכר רבין בפעולת גרילה זריזה עם כתובת עצומה בגודלה המכילה רק את המילה "לך", שהפכה בשבועות האחרונים לסיסמת המחאה המובילה נגד הנאשם נתניהו. במסגרת המחאה צפויות הערב להתקיים עשרות רבות ברחובות בתלאביב. זאת, לצד ההפגנות הקבועות בגשרים ובצמתים.

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "ישראל נכנסת לעוד שבוע של סגר לא מוצדק שכל מטרתו הוא לאפשר עוד שבוע למשפחת נתניהו ללא הפגנות. משפחות שלמות מתרסקות, עסקים נסגרים, תיקי פשיטות רגל נפתחים – הכל עבור השקט של משפחת נתניהו. השבועות האחרונים הוכיחו לכל עם ישראל שהניסוי של ראש ממשלה נאשם נכשל כישלון חרוץ. תפקידו של נתניהו הוא אחד – ללכת. לעזוב את מדינת ישראל ולאפשר לה לשקם את מה שהוא הרס. לאפשר לאזרחים לאחות את הקרעים ולבנות את הכלכלה מחדש. ביבי לך!". תנועות המחאה קראו לצאת שוב להפגנות ברחבי הארץ בשבת הקרובה, בשעה 18:00.

למפת ההפגנות ברחבי הארץ, הערב:

https://hafgana.live

לאירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/826472928165435