ממשלת הימין אישרה סגר ל-3 שבועות; ח"כ כסיף: זו התוצאה מהרשלנות הפושעת של ראש הממשלה

לאחר כשמונה שעות של ישיבת ממשלה השרים אישרו אמש (ראשון) הטלת סגר שיתחיל ביום שישי הקרוב, ערב ראש השנה, בשעה 14:00, ויימשך שלושה שבועות. השרים זאב אלקין, עמיר פרץ ואסף זמיר התנגדו. על כך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בטרם המראתו לארה"ב. לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "נראה שממשלת הימין עשתה הכל כדי להמנע מסגר חוץ מלבנות מערך חקירות אפידמיולוגי, להכשיר אנשי רפואה נוספים, לתקצב עוד מיטות בבתי חולים, ולקבל החלטות מקצועיות המבוססות על נתונים שקופים לציבור".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) זו רשלנות הממשלה "שהובילה למותם של מעל לאלף אזרחים, מתווה הסגר יותר מזיק ממועיל. איני רופא, אך במשך חודשים אני לומד לעומק את החומרים המוגשים לכנסת ומשוחח עם מומחים לנושא. בשלב זה אנו יודעים בוודאות יחסית כי שהייה באוויר הפתוח עם מסכה הינה משמעותית פחות מסוכנת משהייה במרחבים סגורים, וכי אפילו התקהלויות במרחב הפתוח (כמו למשל הפגנות או תפילות) אינן מהוות מוקדי הדבקה ובלבד שנשמרים כללי הבריאות כגון שימוש במסכות. חללים סגורים, כגון בתים צפופים, הם מוקדי ההדבקה המסוכנים ביותר".

ח"כ כסיף הוסיף ש"הרשלנות הפושעת של הממשלה הובילה למותם של יותר מאלף אזרחים ולהדבקה של עשרות אלפים עד כה. ובכל זאת הם ממשיכים לפעול מכל הסיבות הלא נכונות ונגד ההיגיון הרפואי. לא סתם מתנגדים לסגר מנהלי בתי החולים ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור". "במקום סגר, גם אם 'מרוכך', יש להתיר שהייה מרווחת באוויר הפתוח. יש להגביר את כמות הבדיקות ולהגדיל את מס' המלוניות לחולים ומבודדים כדי לקטוע הדבקה במשפחה. יש להציג נתונים, לנמק החלטות ולענות ביושרה לשאלות הציבור. ללא אמון הציבור לא יציית להנחיות והמגפה תמשיך להשתולל. אסור להגיע למצב בו אזרחים מן השורה יחליטו לקיים מפגשים גדולים בסתר ובמרחבים סגורים. אם הממשלה לא תתיר מפגשים בחוץ הסכנה עלולה להתממש", הדגיש.

"מעבר לכל אלו, יש להציג פתרון כלכלי מקיף ומעשי למיליוני אזרחים השוקעים במהירות לכדי עוני ורעב. אי אפשר להמשיך להעמיד הורים במצב בו עליהם לבחור בין שמירה על החוק לבין פרנסת ילדיהם. על כל מגבלה שמטילה הממשלה, חובה להציג מראש תכנית פיצויים ברורה ומקיפה. כל מצב אחר יוביל בהכרח להפרות חוק נרחבות ולאיציות לכללי הבטיחות. ולבסוף, חשוב להדגיש: הפגנות עדיין חוקיות ומותרות על פי חוקי הקורונה. למרות זאת, נתניהו ואנשיו מנסים כבר זמן רב להשתמש במשטרה כדי לסכל את המחאות ולהרתיע מפגינים. אני קורא לציבור להמשיך ולהפגין בבלפור ובגשרים מדי שבוע. אני אמשיך להגיע. ממשלת קורונה היא סכנה בריאותית, סכנה חברתית ואסון למרחב הדמוקרטי. נאבק בה עד שנפיל אותה, למען העתיד של כולנו", סיכם ח"כ כסיף.

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ יפעת שאשאביטון (הליכוד) תקפה אף היא הבוקר את החלטת הממשלה להטיל סגר לשלושה שבועות. "מנהלי בתי החולים אומרים שאסור שיהיה סגר, זו פגיעה אנושה בבריאות הציבור", אמרה ח"כ שאשאביטון בוועדת הקורונה בכנסת. "היה מי שאמר הבוקר ששום שיקול בריאותי לא עומד מאחורי ההחלטה לצאת לסגר. משאלת הלב שלי היא שמישהו כאן יתעשת ויבין שאנחנו צריכים להשקיע במערכת הבריאות ולא לסגור את הציבור".