ממשלה של מלחמות בכל החזיתות

הכנסת הזו והממשלה שיצאה מתחת ידיה, הצליחו ליצור תקדימים שאני מקווה שלא יחזרו על עצמם. משך 21 חודשי כהונתה, עלה בידי ממשלת נתניהו השלישית לנהל מספר מלחמות.

המלחמה הראשונה שניהלה הממשלה היא המלחמה בעזה, אשר גבתה את חייהם של למעלה מאלפיים בני אדם. ואחרי המלחמה הזאת, אנו נמצאים באותו מצב של היעדר אופק מדיני בו היינו לפני שפרצה.

2014-12-15_195238

המלחמה השנייה שניהלה הממשלה היא המלחמה נגד השלום. במשך תשעה חודשים קיימה הממשלה משא-ומתן עם אש"ף, אולם בפועל נקטה צעדים ממשיים כדי למנוע את סיום הכיבוש ואת כינון השלום הצודק.

המלחמה השלישית שניהלה הממשלה היא המלחמה נגד השכבות המוחלשות. הממשלה הרחיבה את הפערים החברתיים והעמיקה את המצוקה, ובמיוחד בקרב האוכלוסייה הערבית.

את המלחמה הרביעית ניהלה הממשלה נגד הדמוקרטיה והשוויון. הממשלה יזמה מבול של חקיקה גזענית, מדירה ואכזרית, והחוק האחרון ברשימה הוא "חוק ההסתננות". היא הובילה מדיניות של הסתה, שעודדה חבורות של בריונים בירושלים, אשר אורבות ו-"צדות" ערבים ברחוב, וכן התנכלויות המכונות "תג מחיר".

לכן, בימים אלה, ברגעים האחרונים לפני פיזור הכנסת ה-19, יש מקום לקרוא לכלל הציבור במדינת ישראל, ערבים ויהודים, לצאת ב-17 במארס, ביום הבחירות, ולייצר אופק אחר, אופק של חיים, אופק של הליכה לכיוון צדק חברתי ושלום. יחד נפעל להפוך את המקום כאן למקום נורמאלי, מקום בו מלחמה ופחד לא יהיו מנת חלקו של שום אזרח. קיצור ימיה של הכנסת הנוכחית פותח פתח של אפשרות לייצר בשורה, לפעול לכך שהכנסת ה-20 תהיה כנסת של פריצת דרך לשלום, לשוויון ולצדק חברתי.

מוחמד ברכה

 

דבריו של יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, במליאת הכנסת בדיון על החוק לפיזור הכנסת

ולעריכת בחירות מוקדמות המתפרסמים בגיליון השבוע של "זו הדרך"