'מלחמת שלום הביבי': בחד"ש מגנים את התרגיל הפוליטי-מלחמתי של נתניהו – פעיליה יפגינו הערב

חברי הכנסת של סיעת חד"ש תקפו בחריפות את הרצח הלילה (שלישי) של בכיר הג'יהאד האיסאלמי בהא אבו אלעטא ואשתו, והדגישו כי מדובר בצעד ציני ובתרגיל פוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, הבוקר נודע שהמבצע הרצחני אושר באופן עקרוני כבר בספטמבר ואושר סופית בשבוע שעבר. בשעה 19:00 תיערך בתל אביב הפגנת מחאה נגד ההסלמה הביטחונית בפינת הרחובות המלך ג'ורג' ושדרות בן ציון בקרבת מטה הליכוד, מצודת זאב, בתלאביב. ההפגנה ביוזמת חד"ש וארגוני שלום נוספים הצטרפו לקריאה נוספים. נמסר כי במחאה ייקחו חלק חברי הכנסת של החזית.

הבית שהופצץ הלילה ובו מצאו את מותם בכיר הג'יהאד האיסלמי ואשתו (צילום: דובר צה"ל)

יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש), תקף הבוקר את נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "‏אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להישאר בתפקידו". הוא הדגיש: "במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום – וכך עשה גם היום".

חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) כינתה את חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי ציניות ואכזריות בחשבון הטוויטר שלה: "הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנדרדר לעוד ועוד הרג". גם חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב לתקיפה ברצועת עזה במתקפה נגד ראש הממשלה: "לשם הצלת עורו – נתניהו פונה לדבר היחיד שהוא מסוגל לעשות: הרג, הרס וחרחור מלחמה. שפיכות הדמים – בראשו".

לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת): "נתניהו החליט לפתוח עכשיו במערכה צבאית מטעמים פוליטיים ברורים הן כדי להרחיק את תשומת הלב מהעיסוק בשחיתות שלו והן כדי לקרב אופציה של ממשלת אחדות ולהישאר בתפקיד. נתניהו מחרחר מלחמה מאינטרסים פוליטיים אישיים. צריך להתנגד למלחמה זו בכל תוקף".

אל הביקורת הצטרף ח"כ עומר בר לב (העבודה גשר). לדברי ח"כ בר לב, בעבר מפקד סיירת מטכ"ל, "איני יכול שלא להרגיש שביטחון המדינה והפקודה לפגוע בבכיר הג'יהאד נוצלו בציניות וממניעים פוליטיים. בעוד מספר שעות יכנס ללשכת שר הביטחון אדם חדש ולא מנוסה, שעלול לרשת מלחמה שנפתחה בפזיזות".

חברתו לשעבר למפלגת העבודה, ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי), תמכה בדעתם של חברי הכנסת של סיעת חד"ש ושל ח"כ בר לב וכתבה: "מחזקת את התושבים שבמרחבים המוגנים ומאחלת לסיום מהיר של ההסלמה. לצערנו, אם בעבר היה נהוג להתאחד בשקט סביב החלטות הממשלה, היום קשה שלא לשאול שאלות על העיתוי. את ההרתעה והביטחון צריך היה להשיב מזמן. לא בממשלת מעבר כשהמנדט בידי אחרים ומעל כל החלטה של ביבי מרחפת עננת חשדות. מצב מסוכן".

מאות גם הצטרפו לעצומה המקוות שפורסמה בצהריים בה נאמר: "היה ברור שנתניהו יפתח במלחמה כדי לדחות הכרעות על העמדתו לדין וכדי למנוע אפשרות שלא יהיה עוד ראש הממשלה. ככל שההכרעה מתקרבת נתניהו מסוכן יותר למדינהאשתו כבר הודיעה מזמן שתישרף המדינה אם הוא לא עומד בראשה". לדברי החותמים "נתניהו מוכן להקריב מאות אזרחים וחיילים על מזבח הישרדותו. רק כך צריך לראות את החיסול של מפקד בג'יהאד הבוקר, יממה אחרי שליברמן הבהיר שילך רק עם מי שלא ידחה את דרישתו לממשלת אחדות של ליכוד וכחוללבן ללא חרדים ודתיים. אבל המערכת הפוליטית והכתבים והשדרנים מיד מיישרים שורות כי 'התותחים רועמים'".

העצומה המקוונת:

https://www.atzuma.co.il/notourwar