מכללת ת"א-יפו הורידה משכרם של העובדים שהפגינו יחד עם המרצים

הנהלת המכללה האקדמית ת"איפו החליטה לנכות משכרם של עובדי הסגל המנהלי שנכחו בהפגנת המרצים לזמן קצר בעת השביתה. ההפגנה נערכה בקמפוס שביפו ב-13 בנובמבר האחרון ועקב ההשתתפות הסולידרית של עובדי המנהלה ההנהלה הורידה 15 דקות מהשכר.

מוועד העובדים, המאוגד בכוח לעובדים, נמסר "כל מוסד אקדמי, אמור להתפאר בחופש האקדמי, בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, על אחת כמה וכמה כשמדובר באקט ספונטני של סולידריות ובזכות של כל אדם באשר הוא להביע את דעותיו. לצערנו הנהלת המכללה שלנו אינה דוגלת בכך".

2018-01-06_174409

תורמות לאיסוף הכספים של ועד עובדי המנהלה במכללת ת"איפו (צילום: ועד עובדים)


עובדי הסגל המנהלי במכללה האקדמית של תלאביביפו שקלחו חלק בהפגנה של מרצי הסגל הבכיר קיבלו מכתבי איום משפטיים על "נטישת עבודתם" ו"השתתפות בשיבושי עבודה בלתי חוקיים". ההנהלה לא הסתפקה בכך והיא החליטה לנכות רבע שעה ממשכורתם של העובדים (הנמוכה ממילא, כך שמדובר בכ-10 שקלים לעובד) וזאת לאחר שהתערבה באופן בוטה בדוחות הנוכחות של העובדים שנכחו בהפגנה, על סמך צילומים שנעשו בעת ההפגנה על ידם ומעקב בפייסבוק.

"ממה ההנהלה כל כך מפחדת? האם העובדה שהעובדים רצו להביע תמיכה בחבריהם הסגל האקדמי הבכיר פסולה? האם כך נראה חופש הביטוי?", הדגישו בוועד. נציגות העובדים החליט להעמיק קופה בבניין ווסטון ובה גויסו את הכספים שהורדו לעובדים. היעד שנקבע: כ-300 שקל והוא הושג כעבור. הכסף שנאסף נתרם לצדקה.