מכירת התרמה למען ספריית גן לוינסקי

בסופ"ש הבא, 5 ו-6 בדצמבר, תיערך מכירת ההתרמה הרביעית למען ספריית גן לוינסקי. התערוכה תתקיים בגלריית P8 ברחוב יהודה הלוי 79, תלאביב. הכנסותיהן משלושת התערוכות הראשונות היו מקור המימון המרכזי לפעילות הספרייה והיוו בסיס כמעט בלעדי לפעילותה השוטפת. פעילות הספרייה מסרו "אנו מקוות שגם השנה תזכה תערוכת המכירה להיענות מרבית ותאפשר לנו שנה נוספת של פעילותכפי שתראו בהזמנה המצורפת, מיטב האמנים הישראלים תרמו עבודה אחת או יותר ויש לנו מעל 150 עבודות יפיפיות, אשר כולן נמכרות במחיר אחיד של 1500 שקל".

2014-11-26_202541

כיום, בנווה שאנן אין מתנ"ס, ספרייה, מרכז קהילתי או מרכז תרבות שפועל לרווחת תושבי השכונה. עקב כך, הפכה הספרייה מרגע הקמתה לאבן שואבת לילדים ולמבוגרים תושבי השכונה. וכך, מבלי שהייתה זו הכוונה המקורית הפך המקום להרבה יותר מספרייה וכיום הוא משרת מספר רב של אנשים במגוון תחומיםבשנה האחרונה עברה הספרייה שינויים והתפתחות והרחיבה את פעילותה. היום היא כוללת מרכז תרבות וחוגים לילדים, מרכז למידה לנערים ונערות, קבוצות העצמה לבני נוער, קבוצת כדורגל מקצועית לבני נוער, אנסמבל תיאטרון של פליטים, הרכבים מוזיקליים של חברי הקהילות השונות, שעורי נגינה ואמנות למבוגרים ואוניברסיטה קהילתית אשר מופעלת ומנוהלת על ידי חברי הקהילה. הפרויקט שואב את השראתו מתוך התפיסה שחינוך, תרבות ואמנות הן זכויות בסיסיות של כל אדם באשר הוא אדם, חשובות לא פחות מצרכים גופניים ולעיתים אף יותר.

ספריית גן לוינסקי למהגרי עבודה ופליטים הוקמה בשנת 2009 כפרויקט אורבניקהילתיאמנותי של ארטים, צוות אמנות בינתחומי. הספרייה ממוקמת בגן לוינסקי, גן ציבורי ליד התחנה המרכזית בתל אביב. אין לה קירות או דלת. היא מורכבת משני ארונות ספרים הנתמכים בקירות המקלט הציבורי בלב הגן: קיר ספרים גבוה למבוגרים, ומולו ארון קטן יותר בגובהם של הילדים. דלתותיו של הארון הקטן נפתחות כלפי מטה והופכות לרצפת פרקט שעליה יושבים הילדים ומעיינים בספרים. הארון הגדול הוא שקוף ומואר מבפנים, כך שהספרים זורחים בלילות אל תוך הגן. בין הארונות יש רחבה המיועדת לעיון, קריאה ומפגשים חברתיים. הספרייה מכילה כ-3500 ספרים בשפות שונות: מנדרינית, אנגלית, אמהרית, רומנית, ספרדית, צרפתית, ערבית, תאית, נפאלית, הינדית, טגאלו ועברית.
רשימות הספרים נערכו על ידי אנשי קשר בכל שפה. המבחר כולל קלסיקה ויצירות מופת בצד רבי מכר, ספרי מתח וקומיקס.

אתר הספרייה:

http://www.thegardenlibrary.org