מטפלות המשפחתונים קוראות לשבות בגלל הזעם שהצטבר כלפי הרשויות

בתום דיון בוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה היום בכנסת, ולאחר התערבות יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) סוכם אתמול (חמישי) כי מנהלות המשפחתונים המוכרים על ידי משרד העבודה והרווחה יקבלו תוך 10 ימים את מלוא הפעימה הראשונה של מענק לעסקים, בסך של בין 1,647 שקל עד 4,118 שקל תלוי במספר הילדים המטופלים במשפחתון. מנהלות המשפחתונים לא קיבלו שום סיוע כספי מאז שעבודתן הושבתה בגלל משבר הקורונה ועד היום. נושא נוסף שנידון היה מציאת פתרונות מול משרדי הממשלה כדי לעזור למטפלות להשיג מענק כספי על ההוצאות הקבועות.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ עאידה תומאסלימאן, בישיבה שנערכה אתמול בכנסת (צילום: הכנסת)

יצוין שמדו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת שנערך על ידי מריה רבינוביץ, ושהוצג בדיון עולה כי כתוצאה מחוסר התאמה במערכות, כמחצית מתוך 3,800 מנהלות המשפחתונים בישראל אינן יכולות כלל להגיש בקשה למענק.

יו"ר הוועדה ח"כ תומאסלימאן הגיבה לממצאי הדו"ח ואמרה: "ההתנהלות אינה לוקחת בחשבון את האדם הפרטי, הפשוט, שמחכה לפת לחם. מדוע התשלום לא ניתן ישירות ובאופן אוטומטי למשפחתונים, באמצעות העברה של משרד העבודה והרווחה למפעילים?". זלאחה חלאילה, מטפלת במשפחתון, הוסיפה: "בימים קשים אלה, בהם כל שלוש הדתות מציינות חגים, אין לנו הכנסה. אנחנו הולכות לאיבוד ונופלות בין הכיסאות". אוולין כהן, אף היא מנהלת משפחתון, התריעה: "מטפלות רבות קוראות לא לשוב לעבודה ולשבות בגלל הזעם שהצטבר כלפי הרשויות".