מטה המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל מחדש את המערכה

מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל פנו לאתר לגיוס מימון המונים "מימונה". בהודעה של המטה נכתב כי הוחלט לעשות לגייס מימון המוני כדי לחדש את המאבק "לאור ההחלטה השנויה במחלוקת אשר התקבלה לאחרונה ע"י ממשלת ישראל ובה הוחלט להקים שדה תעופה בינלאומי חדש בעמק".

1

מפגינים נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל (צילום: מטה מאבק)
עוד נכתב בהודעה: "מאבק זה משותף לתושבי העמק, וכן ל-22 רשויות בנגב (בשיתוף עיריית באר שבע). מדובר במלחמה של ממש אשר לה שותפים חלקים רבים מן מהציבור אשר מעוניינים להציל את אזור העמק מהחלטה קטסטרופלית אשר תשפיע ללא הכר ותגרום לנזק סביבתי ובריאותי לאחד האזורים היפים ביותר במדינת ישראל. על כן, הוקם מטה אשר מטרתו היא אחת ויחידה: לצאת למאבק להצלת הבית – ניצחון הירוק על השחור הגדול במידה ואכן יוקם שדה תעופה אשר יהיה אסון לכל התושבים והאזור".
הפעילים מציעים מתווה חלופי בו יוקם השדה הבינלאומי בנבטים שבנגב. השדה בנבטים כבר סלול ומאושר בתמ"א 15 כשדה תעופה בינלאומי אזרחי. לדברי הפעילים הקמת שדה התעופה בנגב "תתרום לפיתוח התשתיות ברחבי הארץ, להתאמת התעסוקה לתושבים, לחלוקה נכונה של העומס התעבורתי, לשמירה על עתודות הקרקע החקלאיות ולשימור ערכי טבע ונוף שאין להם תחליף".