מח"ש המליצה לסגור את התיק נגד השוטרים שתקפו את ח"כ עודה באום אל-חיראן

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ממליצה לסגור את התיקים נגד החשודים בתקיפת יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). לצד זאת, ממליצה המחלקה להעמיד לדין משמעתי בחשד לשיבוש החקירה שני שוטרים, ובהם קצין בדרגת רבפקד שהדריך שוטרים כיצד לנהוג בחקירותיהם. ההמלצות הוגשו לפרקליט המדינה שי ניצן כבר לפני כמה חודשים, אך הוא טרם הכריע בנושא. על כך פורסם השבוע בעיתון "הארץ".

2018-08-01_201408

הידיעה שפורסמה ב"הארץ"

התקפת השוטרים נגד ח"כ עודה התרחשה ביישוב הערביבדואי אום אלחיראן בינואר 2017, לאחר התקרית שבה נורה ונהרג יעקוב אבו אלקיעאן ונהרג השוטר ארז לוי. עודה וכמה אנשים נוספים ביקשו להגיע לזירת האירוע, שהוגדר כפיגוע דריסה, ושוטרים חסמו את דרכם. בסרטון שצילם עיתונאי אלג'זירה נראה אחד מהם מרסס את עודה בגז. בהמשך ירו השוטרים לעבר הקבוצה כדורי ספוג, שאחד מהם פגע בראשו. עודה סבל מדימום ונזקק לטיפול בבית חולים.

ח"כ עודה מסר בתגובה: "שוטרים תקפו באלימות ובאופן מודע חבר כנסת וכבר מעל לשנה לא נעשה עם זה דבר. זה לא מפתיע אחרי שגם בעניינו של יעקוב אבו אלקיען החליטו להפסיק לחקור. אין כאן שום כוונה אמיתית לבדוק מה באמת קרה באותו יום. כשזה נוגע לאזרחים ערבים מח"ש משמשת כגוף טיוח ולא כגוף חקירה".

העיתונאי קלמן ליבסקינד גילה ביום שני האחרון ב"מעריב", שצווים שפקחים הדביקו צווים של הוועדה לתכנון ובניה על המבנים הזמניים החדשים של מפוני אום אלחיראן. למעלה משנה אחרי ניסיון פינוי האלים של התושבים הם התחייבו להתפנות לשכונה 12 בחורה, שהקצתה להם המדינה, תמורת התחייבות של המדינה לפצות אותם במגרשים ובכסף. 

כיוון שהמפונים היו אמורים לפנות את מבניהם הנוכחיים עד לסוף חודש אוגוסט, התחייבה המדינה בכתב, בהסכם שנחתם איתם, שלא לפעול לפתיחת צווי הריסה למבנים זמניים שיבנו בשטח השכונה החדשה. לפני כחודש התחילו התושבים לבנות במתחם החדש שהוקצה להם, אלא שבניגוד להסכם, הגיעו פקחים של הוועדה המרחבית לתכנון ובניה נגב מזרחיוהדביקו להם צווי הפסקת עבודה, צווים המאפשרים לוועדה להרוס את המבנים.

לידיעה שפורסמה השבוע ב"הארץ":

https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.6317928