מחירות לעבדות: הפרנויה של שלטון הימין כלפי מתנגדי הכיבוש הולכת וגוברת

ערב יום האדמה (29.3) החליטה ועדת הכנסת להטיל הגבלות על נסיעות חברי הכנסת לחו"ל. בדעת הוועדה, בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד), לאסור על חברי הכנסת לטוס על חשבון גופים התומכים בחרם על ישראל או על ההתנחלויות, בהחרמת מוצרים מהתנחלויות או בהעמדת חיילי צה"ל לדין. איך עולה הצעתו של חבר הכנסת מהימין הקיצוני, המדורג במקומות האחרונים במדד "המשמר החברתי", עם החסינות הפרלמנטרית? לא עולה, כמובן.

2017-04-06_203627

יממה לפני כן פורסם ששרת התרבות והספורט, מירי רגב, דורשת לקבל לידיה את אופן ההצבעות ואת נימוקיהם של הלקטורים בקרנות הקולנוע, ולבדוק מי אישר את הסדרה התיעודית "מגידו" (על שם בית הסוהר שליד הצומת) העוסקת באסירי חמאס הכלואים.

השר לביטחון פנים, להסברה ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, פועל מצידו להקים מאגר מידע של פעילי שלום ישראלים התומכים בחרם על ההתנחלויות. זאת, בהמשך לחוק האוסר על הכניסה לישראל (וגם לשטחים הפלסטיניים – כי ישראל שולטת בכל מעבריהם) של תומכי החרם וההתנחלויות בחו"ל. נודע גם כי המשרד "האסטרטגי" של ארדן מנהל מעקב אחרי מבקרי הממשלה ברשתות החברתיות. עוד פורסם כי שר החינוך, נפתלי בנט, מבקש להקים במשרדו אגף מודיעין עם סמכויות שב"כיות ואף פורסם מכרז למילוי תפקידים באגף. משרדו של בנט הפך לקבע את הנוהל (הבלתי חוקי) של "אזהרת" מנהלי מוסדות חינוך לבל יזמינו לכיתות פעילי שוברים שתיקה. גם מפעל הפיס נרתם בחדווה לפרנויה המקרתיסטית השלטונית. מפעל הפיס, שבראשות האלוף (מיל) עוזי דיין, פעיל ליכוד בולט, אסר על קיום אירוע של שוברים שתיקה באולם הפיס בקרית אונו. הסיבה: איסור על פעילות פוליטית במתקני הפיס. משרד התרבות ממשיך לחנוק כלכלית את התיאטרון "אלמידאן" החיפאי.

ואיננו שוכחים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המנצח הגדול של המקהלה הפאשיסטית שיחד עם שריו הבכירים ותומכיהם בגופי השלטון וברשתות החברתיות עוסקים ללא ליאות בחיפוש "שמאלנים", בהוקעתם ברשימות שחורות ובהצרת חופש הביטוי והמחאה שלהם. פרשת סגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד, וסיומה ב״פשרה״ המזיקה לכל הצדדים, מתורצת ב"שמאלנותם" של העיתונאים. כל שתואר לעיל אינו משדר מסר של ממשלה רבת און. להיפך, אלה פעולות של ממשלה פחדנית החוששת מביקורת על מפעלה המתמוטט: הכיבוש.

נוכח שלטונו המתרופף של נתניהו יש לפעול בחזית רחבה של כוחות דמוקרטיים, יהודיים וערביים, נגד הכיבוש ולמען הדמוקרטיה, כפי שהראו בשבת (1.4) הפעילים בהפגנות המרשימות נגד הכיבוש בירושלים (ר' עמוד 5 בגיליון "זו הדרך" האחרון) ונגד פארסת התאגיד בתל אביב (ר' עמוד 12 של "זו הדרך").

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"