מחטף בחסות הקורונה: בירושלים נאבקים נגד כריתת 150 עצים עתיקים

ארגוני הסביבה יוצאים במאבק נגד הכוונה לכרות 151 עצים עתיקים בעמק הזיתים, לטובת בניית מתחם ספורטק, שכולל מגרשי אימונים. "העירייה ניצלה את משבר הקורונה ואת חופשת הפסח, פרסמה בקשה לכריתת 151 עצים במסגרת פיתוח של שכונת 'מורדות ארנונה'", נמסר משדולת ירושלים בת קיימא. "הבקשה פורסמה באופן שמונע מהציבור את הזכות הלגיטימית לערער: ימים בודדים לפני פסח, בעיצומו של בידוד". למעשה, ניתן היה לערער עד אמש (רביעי), מוצאי חג שביעי של פסח.

"זה מחטף בחסות הקורונה", הדגישו בשדולת ירושלים בת קיימא. "היום 150 עצים, מחר איזה מהלך העירייה תקדם תוך השתקת הציבור? זה לא רק עצים, זה בעיקר אמירה ברורה לעירייה: המסכה על הפנים שלנו לא תסתום לנו את הפה".

בערר שהגישו ארגוני הסביבה נאמר כי עמק הזיתים הינו אתר טבע עירוני, "שכולל עצי זית עתיקים בני 500 שנה שבעבר היו בכל ירושלים וכעת נדירים בנוף המקומי. על שימורו של אתר זה מתנהל מאבק ציבורי אחר ששותפים לו אלפי תושבים תוך שיתוף פעולה יהודיערבי מרשים חלק גדול מהם תושבי השכונות ארנונה, ארמון הנציב וצור באהר המוסקים את הזיתים, יחד עם ארגונים סביבתיים רבים נוספים ביניהם החברה להגנת הטבע והשדולה לירושלים בתקיימא, גרינפיס, עמותת צלול ונאמני אילנות בכל הארץ".

יו"ר שדולת ירושלים בתקיימא, נעמי צור מסרה למקומון "כל העיר" כי "המחטף שמאיים בכריתה מידית של 151 עצים מצער משתי סיבות. זהו ניצול ציני של ימי חג בתקופת הקורונה, שבימים כתיקונם כלל לא סופרים את הימים האלה בהליכי תכנון ובאישור תוכניות והיתרים. אבל יותר מזה, זה עומד בניגוד להבטחה שניתנה על ידי ראש העיר לארגוני שדולת ירושלים בתקיימא, שיבחן בכובד ראש כל כריתה, ויעשה כל מאמץ לשמר את העצים הוותיקים של ירושלים, שהם נכס עתיר ערך לעיר, לנופיה ולבריאות הפיזית והנפשית של תושביה".