מחאת פעילות הדיור ציבורי אילצה את שר האוצר כחלון לרדת מהבמה

פעילות למען הדיור הציבורי הפגינו אתמול (חמישי) בכנס שנערך במכללת ספיר שעסק בבעיות הדיור וצמצום פערים בחברה הישראלית בו השתתף שר האוצר משה כחלון. "מקווה שאני לא מרגיז אף אחד – מי שיש לו שלוש דירות, שימכור, שישלם מס", אמר כחלון ונענה בקריאה: "יש כאלה שאין להם דירות". המפגינות קראו "אנחנו דורשות דיור ציבורי" וגם "כחלון הבטחת עכשיו תקיים".

2017-06-02_164911

בעקבות הקריאות עצר כחלון את נאומו ונאלץ לרדת מהבמה. לאחר זמן, הוא שב והמשיך בנאומו. זאת, לאחר שכחלון ענה להן: "זה חלק מהשוק", ונענה בקריאת בוז. בשלב זה ירד כששב לנאום הוא הוסיף: "אני חושב שהמחאה שלהן היא מחאה צודקת מבחינתן, ואני רוצה להגיד שהן דיברו על מיליארד שקלים יש מיליארד שקלים. הם שם, הם כרגע נכנסים לתקציב. כל מה שהבטחתי לדיור הציבורי, יקרה".

מפורום הדיור הציבורי נמסר ש"הפעילות הגיעו למכללת ספיר כדי לדרוש משר האוצר לעמוד בהבטחתו לשקם את הדיור הציבורי למען מאות אלפי האזרחים הממתינים לקורת גג קבועה. משרד האוצר מנסה להתחמק מהעברת מיליארד שקלים שעליהם התחייב לדיור הציבורי. האוצר מנסה להחביא את זה שמדובר בהלוואה ולא בכספים חדשים לדיור הציבורי. האוצר גם דורש דרישות אחרות שעלולות לפגוע באופן ישיר בדיירי הדיור הציבורי".
עוד נמסר "אנחנו דורשים מכחלון להעביר מיליארד שקלים לדיור הציבורי ללא תנאים כי הגיע הזמן להתחיל בשיקום הדיור הציבורי. מיליארד זה לא מספיק אבל זאת התחלה והכסף חייב להיות כסף חדש תוספתי שלא יהיה על חשבון מכירת דירות כי אחרת לא באמת מדובר בתקציב אמיתי. לא נוותר ואם צריך נעצים את המאבק עד לשיקום הדיור הציבורי!".