מחאת עובדי אל על נגד פיטורים: נכנסו למטה ההנהלה וקראו 'נכשלתם הביתה'

ועד עובדי אל על ממשיך במאבק נגד כוונת ההנהלה לפטר יותר מאלף עובדים, בהם מאות עובדים קבועים, על רקע משבר הקורונה. הוועד מסר כי מדובר בהודעה חדצדדית המנוגדת להסכם הקיבוצי, כאשר אל על מבטלת את ההצעה "מרחיקת הלכת שניתנה לה אתמול עלידי נציגות העובדים וההסתדרות לצורך סיוע בפתרון המשבר, וכוללת מתן סיוע כספי מיידי מתוך משכורות כלל עובדי החברה ואישור לפיטורים מיידיים של למעלה מ-200 עובדים הנמצאים בהכשרות".

פעילי נציגות עובדי אל על, אתמול, בדרכם למשרדי ההנהלה (צילום: ועד עובדים)

פעילי הוועד פרצו אתמול (חמישי) למשרדי ההנהלה בקריאות "נכשלתם הביתה" ונשאו שלטים בהם נאמר "לא לפטר מאות עובדים". נציגי הוועד מסרו כי "הנהלת החברה בוחרת להתנהל באופן קיצוני ומקומם, כאשר היא נמנעת מקבלת החלטות בדבר פיטורים של חברי הנהלה ועובדים המועסקים בחוזים אישיים ויועצים חיצוניים, המועסקים במשכורות עתק של עשרות אלפי שקלים".

יו"ר נציגות עובדי אל על, שרון בן יצחק, מסר: "לצערי, הנהלת אל על עושה שימוש ציני במשבר הקורונה כדי לפגוע פגיעה אנושה בעובדים, והיא בוחרת במכוון לפטר עובדים ותיקים ומסורים שהם לבליבה של החברה ושנתנו את מיטב שנותיהם לחברה, ושכרם נמוך ונושק לשכר המינימום במשק. במצב הדברים הנוכחי, תפקידינו כנציגות העובדים היא לקחת את המושכות ולהתנהג כמבוגר האחראי היחיד במשבר זה, וזאת לאור העובדה שהנהלת החברה מתחמקת מהעברת נתונים כספיים לנציגות העובדים ופועלת מאחורי גבינו בניסיון לפגוע בעובדים הנאמנים ביותר של החברה".

"לא נתנו הסכמה לשום מהלך של פיטורי עובדים" – כך מסר השבוע ועד עובדי אלעל לאגרת ששלח מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, להנהלת מחלקת משאבי אנוש של החברה, לפיה צפויים פיטורים של עד 1,000 עובדים מתוך כ-6,300 העובדים המועסקים כיום עלידי החברה. עוד נמסר מוועד העובדים: "נדהמנו לקבל את האגרת שפרסם המנכ״ל וזאת בזמן שאנו יושבים עם נציגי ההסתדרות ועם נציגי הממשלה כדי לנסות לגבש מתווה להצלת החברה".