מחאת האפודים הצהובים בצרפת נחשלה אך ממשיכה בפריפריה; מחר מתאספים בפריז

מפגיני מחאת "האפודים הצהובים" בצרפת חסמו אתמול (שבת) כבישים במרכזי הערים פריז, בורדו, מץ, ליל ומרסיי. עם זאת, המחאה שהחלה בתחילת דצמבר בשל עליית מחירי הדלק בצרפת, נחלשה בהשוואה לשבועות האחרונים. ברחבי צרפת נעצרו אתמול כמאה מפגינים ועוד עשרות נפצעו במהלך מה שהוגדר "יום המאבק הארצי השביעי".

2018-12-30_185519

פריסילה לודוסקי, מיוזמי המחאה נגד המדיניות הניאוליברלית של הנשיא עמנואל מקרון אמרה לעיתון "לה מונד", ש"המאבק יימשך כל עוד הממשלה תוסיף לאטום את אוזניה לדרישות המפגינים ועיקרן: להיאבק ביוקר המחיה ודמוקרטיזציה של החיים הפוליטיים. לאזרחים יש מה לומר ודעותיהם צריכות לקבל את המשקל הראוי בעת קבלת ההחלטות".

אמנם אתמול ירד מספר המפגינים לעומת השבתות הקודמות, אבל המשטרה הופתעה שוב ושוב בעת המחאות – בייחוד בערי הפריפריה. מקומות הריכוז של ההפגנות השונות בערים ובצמתים נמסרו ברגע האחרון, כך שהמפגינים הקדימו ברוב המקרים את השוטרים. יום המחאה הקרוב יתקיים מחר, שני, בשעות הלילה במרכז פריז, ערב ראש השנה האזרחי. מדי שנה מתאספים רבבות כדי לחגוג את סוף השנה בשאנז אליזה ומפגיני "האפודים הצהובים" קבעו מחות באותו מקום ובאותן השעות.