מחאות נגד הניסיון להפריט את עמידר; ח"כ חנין: אי אפשר לעשות רווחים ממצוקה

פורום הדיור הציבורי עומד יחד עם שדולת הדיור בהתנגדות לניסיונות עמידר להפריט את החברה ולנכס לידיה את משאבי הדיור הציבורי. "חברה משכנת, האמונה על זכויות דיירי הדיור הציבורי, אסור שתהפוך לחברה שעניינה נשיאת רווח – דבר העלול לגרום לפגיעה בזכויותיהם וליצירת פרצה הקוראת לגנב, שתסכן את משאבי הדיור הציבורי הדלים בלאו הכי", נמסר.

2015-12-11_194907

הזנחת הדיור הציבורי לאורך שנים יצרה מצוקה איומה, שחובה על הממשלה להציג לה פתרון מיידי, אך אסור שמצוקה זו תשמש תירוץ למהלך שכל כולו הפרטה. גם ניסיונן של מדינות אחרות מעלה, כי כל ניסיון להעביר דיור ציבורי לבעלות נושאת רווח נכשל ואסור לנו ליפול למלכודת זו.

על אחת כמה וכמה כשמדובר בחברה משכנת, שכשלה בכל מעשיה: תפקודם הכושל של הסניפים והיות פקידיהם מקור לאיום נמשך על הדיירים; שותפות עמידר בניסיון למכירת דיור ציבורי בשוק החופשי, שנעצר על ידי היועץ המשפטי לממשלה; העובדה כי החברה חתמה על חוזי פינוי בינוי לדירות ציבוריות מתוך ידיעה ברורה כי הדיירים לא יוכלו לחזור לבתיהם – מעילה שיש לחקור אותה ולדרוש מהם לתת על כך את הדין; כישלונה בקניית דירות מכספי הקרן הייעודית לצד הוצאת יותר ממיליון שקל על פרסום ויחסי ציבור.

מיטל כהן, דיירת דיור ציבורי וחברת הפורום, מסרה "מגיעות אלינו עשרות פניות בשבוע על המחדלים של עמידר. אני לא מבינה איך הם מעזים לרצות להיות חברה יזמית כאשר התפקוד שלהם כל כך לקוי. עמידר צריכה לחזור להיות חברה שיודעת לעשות דבר אחד פשוט – לתת שירות סביר לאנשים שחיים בעוני. ואם היא נכשלת בזה, המנהיגות שלה צריכה ללכת הביתה! אנו דורשות מנהיגות שתהפוך את עמידר לחברה משכנת, הפועלת תוך פיקוח ושקיפות". גם ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), יו"ר שדולת הדיור, הדגיש בדיון בוועדת ביקורת המדינה על הפרטת עמידר: "אי אפשר לעשות רווחים ממצוקה".

לדברי ח"כ חנין: "המהלך שאנחנו מדברים עליו הוא הפרטת עמידר. זה חמור מאוד. הפיל הזה משתולל ודורס אנשים בלי רחמים. צריך להגיד בצורה ברורה: אי אפשר לעשות רווחים ממצוקה. כל הקונספציה של להפוך את עמידר לחברה רווחית ועסקית היא מסוכנת וחסרת בסיס. אומרים לנו שחסר כסף לדיור הציבורי. אבל יש כסף ואנחנו יודעים בדיוק איפה נמצאים 3 מילארד שקלים שנלקחו מהדיור הציבורי. את הכסף הזה צריך להחזיר מיד ולקנות איתו דירות לדיור הציבורי".