מחאות לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים נערכו בתל-אביב, חיפה ורמלה

יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים צוין אתמול (רביעי) ברחבי העולם ובישראל נערכו מחאות בתלאביב, חיפה ורמלה. "מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית" עצרות בתל אביב ובחיפה. "אנו מוחות נגד אי הספקת המשאבים, אי הכשרת אנשי מקצוע, חוסר בטיפולים", מסרה מרים שלר, מנהלת סניף המרכז בתל אביב. מאוחר יותר, בשעות הערב, צעדו כחמש מאות נשים וגברים ברחובות תל אביב לכיכר המוזיאון, שם התקיימה עצרת מחאה. המפגינות נשאו שלטים בשפות שונות נגד אלימות מינית, וקראו קריאות כמו "הטרדה מינית היא פשע חברתי", "אם לא שמעת כן אל תתחכם" ו"די לאלימות כלפי נשים, בישראל ובשטחים". ח"כ ינון מגל (הבית היהודי), "כיכב" עם הסיסמה החוזרת שתפסה את הקהל: "ינון מגל תתפטר – הגוף שלי הוא לא הפקר".

באותה שעה צעדו מאות נשים וגברים, יהודיות וערביות, ברחובות חיפה. המוחים יצאו מכיכר הספר לאודיטוריום שמרכז הכרמל, שם התקיימה עצרת מחאה. הצועדות קראו "העם דורש צדק לנשים" "נשים מוכות לא שותקו" ו"שום דבר הוא לא הזמנה לאונס". בעצרת נאמר "כמידי שנה ב-25 בנובמבר אנו מציינים את היום למאבק באלימות נגד נשים: אלימות פיזית, נפשית, כלכלית ופוליטית".

2015-11-26_173645

מפגינות ומפגינים אמש (רביעי) במרכז תלאביב למניעת אלימות נגד נשים (צילום: אקטיבסטילס)

יצוין שמאות מפגינות ומפגינים התאספו אתמול אחר הצהריים מול תחנת המשטרה ברמלה לטקס הלוויה סימבולי ל-11 נשים ערביות שנרצחו בשנה האחרונה על ידי בני משפחתן. המפגינים, ובהם חברי כנסת רבים של הרשימה המשותפת, בינהם חברי הכנסת של חד"ש עאידה תומאסלימאן (יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה), איימן עודה ויוסף ג'בארין קראו לחברה הערבית להתגייס נגד האלימות שרוצחת אותה מבפנים, וכן מחו נגד אוזלת היד של המשטרה, שלא מקשיבה לתלונות של נשים על איומים, לא מצילה אותן ורק לעתים נדירות תופסת את העבריינים. עצרת מחאה נגד רצח נשים נערכה ברמלה בה נרצחו לאחרונה אם ובתה. "רצח נשים הוא מגיפה בכלל החברה בישראל, ובציבור הערבי בפרט, ועל המדינה לקחת לידיה את האחריות למיגור התופעה", אמרה ח"כ תומאסלימאן בעצרת.

בנתניה, ראש העיר מרים פיירברג איכר, כינסה את עובדי העירייה לצילום קבוצתי יחד עם כרזה שעליה כתוב "עובדי עיריית נתניה לא שותקים לאלימות כנגד נשים". מהעירייה נמסר כי "מטרת הצילום הינה להעלות את המודעות לנושא חשוב זה, לקרוא לאנשים לקחת חלק במאבק למניעת אלימות במשפחה ולפעול לנוכח גילוי אלימות כלפי נשים או ילדים".
"
עלינו לומר לא לאלימותמכל סוג שהיא וכלפי כל אדם באשר הוא, שכן לכולנו האחריות ליטול חלק במאבק חשוב זה, מתוך ערבות הדדית, למען עתיד טוב יותר וחברה בטוחה לכל אדם", אמרה ראש העיר.