מחאות בת"א, י-ם, חיפה ובאר-שבע: דורשים להצמיד קצבאות לשכר המינימום

מחאת הנכים והגמלאים חזרה לרחובות. מפגינים אמש (חמישי) את נתיבי איילון ממחלף השלום לכיוון דרום. את החסימה ביצעו 15 פעילים מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים". המשטרה עצרה את התנועה כבר ממחלף רוקח לכיוון דרום. אחרי כשעה נפתח הכביש לתנועה.

2018-06-29_165518

חוסמים את איילון, אמש (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

גם בירושלים נכים חסמו את כיכר פריז בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים למשך כ-45 דקות ואחר כך הפגינו כ-30 מהם מול המעון ברחוב בלפור. עשרות בני אדם הפגינו מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה ומול בית המשפט בבאר שבע.

"בימים הקרובים נמשיך את חסימות הכבישים, נמלים, שדה התעופה בן גוריון, מפעלים חיוניים, נמלי הים ורכבת ישראל, עד כדי השבתת המשק. נעשה את זה בזמנים שלא יימסרו מראש ללא שום תיאום עם גורם זה או אחר", נמסר.

דובר הקבוצה, נאור לביא, הוסיף: "זו התוצאה של האטימות של הממשלה. נכה במדינת ישראל לא יכול להתקיים בפחות משכר מינימום ופה המקום להתנצל בפני ציבור הנהגים ולומר שזו הדרך היחידה להפעיל לחץ ציבורי בכדי שהקצבה תועלה לגובה שכר המינימום".

"מדינת ישראל חוקקה את חוק קצבאות הנכים באופן חד צדדי, ללא תיאום והסכמה עם מובילי מאבק הנכים וממשיכה להשאיר את כלל נכי ישראל בעוני ובעולב", הדגיש אייל כהן, ממובילי המאבק. "הקצבה עומדת היום על 3,200 שקלים", הוסיף.

בחודש שעבר הפגינו כ-150 נכים וגמלאים בצומת עזריאלי בתל אביב במחאה על גובה קצבאות הנכות. בין משתתפי ההפגנה: ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת). המפגינים דרשו את השוואת הקצבאות לגובה שכר המינימום. המוחים חסמו את הצומת במשך דקות ארוכות והניפו שלטים בהם נאמר: "אנחנו רוצים צדק ולא צדקה", "קשישים ונכים בכחלון לא בוחרים", "לא מפקירים את הקשישים, ילדים ונכים".