מחאות ברחבי רוסיה: אלפי קומוניסטים הפגינו במוסקבה נגד משטרו של פוטין

אלפי קומוניסטים הפגינו אתמול (שבת) בשדרות סחרוב שבמרכז מוסקבה בדרישה לבחירות חופשיות. כך מדווחת סוכנות הידיעות טאס. עוד נערכו אסיפות מטעם המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית, בין היתר בערים סנט פטרסבורג, וולגוגרד, נובגורוד, רוסטוב על הדון וקרסנויארסק.

מפגינים קומוניסטים, אתמול, בשדרות סחרוב במרכז מוסקבה (צילום: טאס)

הנואם המרכזי בהפגנה במוסקבה היה מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית, גנאדי זיוגאנוב, שהתייחס באריכות מצב הפוליטי, החברתי והכלכלי של רוסיה ותקף במילים חריפות את הנשיא ולדימיר פוטין. לדברי "חייבים לנצח את מפלגתו של פוטין רוסיה המאוחדת, בכל מערכות הבחירות הקרובות". עוד קרא זיוגאנוב להקמתה של ברית המועצות "מחודשת, דמוקרטית ובשירות העם העובד". יצוין שמפגינים מוחים כבר השבת החמישית ברציפות נגד פסילת מועמדי האופוזיציה בבחירות למועצת הבירה.

יצוין שעשרות אלפי רוסים השתתפו בשבת שעברה בהפגנת האופוזיציה במוסקבה, שלפי חלק מהדיווחים הייתה הגדולה ביותר בשנים האחרונות. בטרם החלה ההפגנה הגדולה, המשטרה עצרה את עו"ד ליובוב סובול, פעילת אופוזיציה ידועה, השובתת רעב. סובול מוכרת בתמיכתה בראש האופוזיציה העצור גם הוא, אלכסיי נבלני.

בניגוד להפגנות הקודמות שנערכו הקיץ במוסקבה, שבהן נעצרו אלפים בעימותים עם שוטרים שחמושים באלות, ההפגנה אתמול ובשבוע שעבר במוסקבה התקיימה באישור העירייה. בשבוע שעבר הקהל בהפגנה צעק "להפיל את הצאר" ונופף בדגלי רוסיה ואף דגלים אדומים. המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב "תנו לנו את הזכות להצביע" ו"שיקרתם לנו מספיק". למרות האישור שניתן להפגנה במוסקבה, כ-250 בני אדם נעצרו בשבוע שעבר במהלך ההפגנה בבירה ובמספר הפגנות שנערכו גם במקומות אחרים ברוסיה, ביניהם סנט פטרסבורג, קרסנויארסק, אומסק, קזאן, טומסק, ולדיווסטוק ויארקוטסק. המפגינים, צעירים ברובם, התעמתו עם המשטרה וקראו "פוטין הוא גנב" ו"הלאה הצאר החדש".