מחאות בעקבות הפרסום לפיו ריבלין שוקל להעניק חנינה לנשיא לשעבר שאנס

מחאות בעקבות פרסום ידיעה לפיה נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ישקול לחנון את קצב בשל ההידרדרות במצבו הנפשי ותחושותיו הדיכאוניות. מנגד, בבית הנשיא הבהירו בתגובה לפרסום אתמול (ראשון) ב"ידיעות אחרונות" כי "טרם הוגשה בקשה מטעם קצב".

2016-05-02_201159

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בכנסת, ח"כ עאידה תומאסלימאן (צילום: אל אתיחאד)

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בכנסת, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), אמרה כי היא תתנגד ליוזמת החנינה: "רק לפני שבועיים ועדת השחרורים שהיא מקצועית בתוכנה ואופייה החליטה לא לחון את קצב משום שלא הביע חרטה ואינו מוכן לעבור שום תהליך שיקומי או חינוכי". לדברי ח"כ תומאסלימאן "ברור לי שהמשפחה ועורכי הדין ישתמשו בכל תירוץ בכדי לבקש חנינה. אומנם, בשב"ס קיים מערך מקצועי שיכול להעריך את מצבו הנפשי ולהגיש לו את הסיוע הדרוש על חשבון המדינה – דבר שלא התאפשר לקורבנותיו למרות הפגיעה הנפשית הקשה שגרם להן. אני פונה לנשיא המדינה ראובן ריבלין לדחות בקשת חנינה זו ולשדר מסר ברור לכלל הנשים בישראל שביטחונן ורווחתן חשובות לו ושהוא מגלה אפס סובלנות לאלימות מינית".

גם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית פרסם הודעה בה נאמר ש"אם מצבו של קצב מידרדר, שרשויות הכלא יספקו טיפול הולם בכל מקרה אין לחון אותו". אורית סוליציאנו, מנכ"לית האיגוד, אמרה כי "לכל אורך הדרך קצב לא הודה ולא הביע חרטה על המעשים החמורים שעשה. אם אכן מצבו מדרדר, אנו סמוכות ובטוחות שרשויות הכלא ישכילו לדאוג לטיפול רפואי ונפשי". "אין לחון עבריין מין שלא התחרט, לא הודה במעשיו ולא עבר כל שיקום" הוסיפה. "מן הראוי שקצב יפנים כי עליו לשלם את מלוא המחיר על המעשים שעשה, ולא לנסות למצוא כל פעם מחדש פתח מילוט אחר. יש לזכור כי הנפגעות לעולם לא תשתחררנה מהנזק החמור שגרם להם ולא תזכינה לחנינה מהסיוט שהוא כפה עליהן".