מחאות בכנסת בעקבות יוזמת שרת המשפטים שקד לצמצום החקיקה הפרטית

מחאות רמות בכנסת בעקבות יוזמת שרת המשפטים איילת שקד והשר יריב לוין לצמצם את החקיקה הפרטית בכנסת בתמורה להרחבת סמכויות פיקוח של הכנסת על הממשלה. חברי כנסת באופוזיציה מזהירים כי מדובר ב"יוזמה הזויה ומסוכנת" הפוגעת בדמוקרטיהשרת המשפטים הצהירה לאחרונה במספר הזדמנויות כי היא מבקשת להגביל את מספר הצעות החוק הפרטיות המוגשות על ידי חברי הכנסת.

2017-02-05_200938

החלום של ממשלת הימין: כנסת ללא מחוקקים (צילום: הכנסת)

על פי היוזמה שהציגה הבוקר (ראשון), ח"כ יוכל להגיש לא יותר מחמש הצעות חוק פרטיות בשנה בעוד שכיום אין מכסה להגשת הצעות חוק פרטיות לסיעות ובכך נגרמת הצפת החוקיםחברי כנסת יוכלו להעלות מידי שבוע לאישור ועדת השרים לחקיקה 15 הצעות חוק בלבד לעומדת 30-45 כיום. בנוסף לכך יוגבל מספר הצעות החוק שיועלו מידי שנה במליאה ל-250 בלבד לעומת כ-750 הצעות חוק טרומיות בשנה, כיום.

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), משיאני החקיקה בכנסת, תקף בחריפות את השינוי שמתכננת הממשלה בתחום החקיקה ופיקוח הממשלה על הכנסת: "קודם את תקפו את העמותות, את התקשורת, את בתי המשפט ואת הערבים. עכשיו הם מתקיפים את הכנסת. הדמוקרטיה מפריעה לשלטון ולכן הוא פועל לצמצם אותה. החקיקה הפרטית בכנסת היא שקידמה הגנות על המוחלשים, על הסביבה, על זכויות האדם. אבל בעולמם של שותי השמפניה ומעשני הסיגרים מי סופר את כל אלה".