מחאה של חברי חד"ש בפתח אונ' ת"א בעקבות הרג הילד הפלסטיני בן 13 ליד רמאללה

עשרות סטודנטים פעילי חד"ש הפגינו בצהריים (שני) בכיכר אנטין שבפתח אוניברסיטת תלאביב בעקבות הריגתו של עלי אבו עליא בן ה-13 בסוף השבוע. הדוברים במשמרת המחאה הדגישו "באנו להשמיע את זעקתנו נגד הכיבוש האחראי על פשע זה ועל כל הפשעים המתבצעים מדי יום נגד העם הפלסטיני". יצוין שבמשמרת השתתף גם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) עאדל עאמר.

הילד מהכפר אלמועייר שבאזור רמאללה נהרג ביום שישי מירי חיילי צה"ל. תחילה דיווח הסהר האדום כי אבו עליא נפצע באורח אנוש מירי בבטנו ופונה לבית החולים ברמאללה, ובהמשך עדכן משרד הבריאות הפלסטיני כי הוא מת מפצעיו.

המחאה, היום, בכניסה לאוניברסיטת תלאביב בעקבות הריגתו של הילד עלי אבו עליא (צילום: זו הדרך)

אבו עליא נפגע במהלך הפגנה בכניסה לכפר נגד הקמת מאחז חדש באזור. מפגינים אמרו שבמקום התפתחו עימותים בין הצבא לפלסטינים, אף שהיו רחוקים מהמאחז, בעימותים נפגעו עוד ארבעה צעירים שטופלו במקום. רבים השתתפו במסע הלווייתו של הילד שנערכה בשבת ועברה דרך רחובות רמאללה.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד של הכנסת, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסר בסוף השבוע: "עוד קרבן רצח של פשעי הכיבוש האכזרי עלי אבו עליא, שנורה למוות בהפגנה ליד ביתו. די לכיבוש. צדק לילדים הפלסטינים שנאבקים על חייהם ועל עתידם מול הדיכוי, מפעל ההתנחלויות וגזל האדמות". לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "צבא הכיבוש הרג ילד. עלי נרצח בזמן שהפגין ליד ביתו נגד הדיכוי המתמשך של עמו. הדההומניזציה של הפלסטינים הופכת ילד בן 13 למטרה לגיטימית האחריות על הזוועה הזו היא על הממשלה ועל כל הממסד הישראלי".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הדגיש ש"צבא הכיבוש רצח את עלי. הפגנה? אבנים? הסתה? זה לא מעניין בכלל. הקונטקסט היחיד הוא שלטון צבאי אלים על מיליוני פלסטינים, פשע מתמשך שמוביל להרג ללא סוף". גם ניקולאי מלדנוב, השליח המיוחד של האו"ם, צייץ אמש גינוי חמור למעשה: "אני נחרד מההרג של עלי אבו עליא, סמוך לרמאללה. ישראל חייבת לחקור את האירוע המזעזע והבלתי מתקבל הזה באופן עצמאי ובמהירות. לילדים יש הגנה מיוחדת בחוקים הבינלאומיים והם חייבים להיות מוגנים מאלימות".