מזכ"ל מק"י עאדל עאמר: להפיל את נתניהו ושותפיו בממשלת הימין

מועצת המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) התכנסה בשבת (6.7) בשפרעם, בהשתתפות מאות צירים יהודים וערבים, ודנה בבחירות לכנסת ה-22 בספטמבר הקרוב.

מק"י קראה לגיבוש הרשימה המשותפת, ולפתיחת מערכת הבחירות במטרה להפיל את ממשלת הימין בראשות נתניהו. עוד קראה המועצה לגייס את הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטיים היהודיים למשימה היסטורית זו של הפלת הימין, ובתוך כך להיאבק למען הפלת "עסקת המאה" האמריקאית הרת האסון לעמי האזור.

מזכ"ל מק"י עאדל עאמר נואם במועצה הארצית שנערכה בשבת שעברה בשפרעם. לצדו: ח"כ עופר כסיף מחד"ש (צילום: מופיד מוהנא)

מזכ"ל מק"י עאדל עאמר אמר בסקירתו כי החלופה העיקרית של חד"ש ומק"י היא הרשימה המשותפת, אך היא איננה היחידה. "המשימה העליונה בשלב זה היא הפלת נתניהו ושותפיו בימין המובילים לפשיזם הלכה למעשה, ולחיסול כל סיכוי להקמת מדינה פלסטינית בצד ישראל", הוסיף.

עאמר הדגיש את חשיבות ההפגנה היהודיתערבית מול שגרירות ארה"ב נגד "עסקת המאה", ובירך את כל הכוחות בעולם ובמדינות ערב שיצאו נגד הסדנה הכלכלית בבחריין. עאמר התייחס גם להחלטת ועדת ההסכמה, באומרו "אנחנו מכבדים אותה למרות שהיא לא ענתה על כל הציפיות של חד"ש". מזכ"ל מק"י קרא לכל המרכיבים להיענות במהרה, ובירך את צוות המו"מ של חד"ש.

מועצת מק"י קראה לסניפים להיערך למערכת הבחירות על כל היבטיה וליצור קשר עם הציבור. עוד הוחלט להמליץ למועצת חד"ש לשמור על אותה רשימה לכנסת שנבחרה לפי כמה חודשים לכנסת ה-22.

מק"י גינתה את הריגתו של הצעיר הפלסטיני מוחמד סמיר עובייד בירושלים המזרחית, ושל הנער יוצא אתיופיה סלומון טקה. "המשטרה, שאמורה לספק ביטחון והגנה", נכתב בדברי סיכום המועצה, "מתנהגת באופן גזעני ומחפיר – לא רק בשטחים הכבושים או מול אזרחים ערבים, אלא גם כלפי אוכלוסיות מוחלשות אחרות בחברה הישראלית".

יצוין שבשבת הקרובה, 13 ביולי, עומדת להתכנס בשפרעם מוצעת החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) כדי לדון על ההיערכות לקראת הבחירות לכנסת ה-22 והמשבר שנוצר בהרכבת הרשימה המשותפת.