מזכ"ל מק"י: מנסור עבאס הוא האחראי לקמפיין השקרים נגד ח"כ תומא-סלימאן

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית, עאדל עאמר, הטיל אמש (ראשון) על יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס מהתנועה האסלמית, את האחריות לקמפיין השקרי נגד ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). לדברי עאמר "זהו קמפיין מתוזמן היטב שתוצאותיו עלולות להיות הרות אסון. ננקוט בכל הצעדים הדרושים, כולל משפטיים, כדי להגן על תומא-סלימאן", הנמנית עם ראשי מק"י וחד"ש.

יצוין שבסוף השבוע התייצבו חד"ש ומק"י לימינה של ח"כ תומא-סלימאן שהפכה בשבועות האחרונים יעד להתקפות בלתי מרוסנות של גורמים ריאקציוניים בחברה הערבית. לדברי מק"י והחזית "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לקמפיין הסתה פרוע, שוביניסטי וריאקציוני כנגד החברה עאידה תומא-סלימאן, במטרה להשתיק את הקו הפוליטי הבלתי מתפשר שהיא מובילה. המתקפה הפרסונלית והשקרית על עאידה, הכוללת זיופים, סילופים ועיוותים של המציאות, מגיעה מצד אלו שמנסים להסוות את שיתוף הפעולה שלהם עם הימין המתנחלי ועם שלטונו הגזעני של נתניהו".

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר (שני משמאל) וח"כ עאידה תומא-סלימאן (שלישית משמאל) בהפגנה מול הכנסת, יוני 2021 (צילום: אל-אתיחאד)

 

בגילוי הדעת נאמר שח"כ תומא-סלימאן היא מנהיגה שמחוברת לנשים העובדות, נאבקת עם הגננות, העובדות הסוציאליות והאחיות. היא הובילה מאבקי ענק נגד אלימות במשפחה ו"יש מי שקם נגדה על מאבקיה, ומרגיש מאוים מעמידתה האיתנה למען זכויות נשים. אנחנו לא מתביישים בדעותיה – הדמוקרטיות, השוויוניות והסוציאליסטיות".

ועוד "אנו תומכים בקידום מעמד האישה ובשוויון זכויות אזרחי ולאומי, ומתנגדים נחרצות לשיתוף פעולה עם הימין ועם כוחות הריאקציה. לא נשלים עם אלה הרוצים להחזיר את הגלגל לאחור, ולמנוע מנשים להשתלב ולהוביל בחברה. המערכה הזו הינה גם מערכה על פניה של החברה הערבית כולה. המתקפות על החברה עאידה ועל חד"ש שואפות ליצור חברה השקועה במלחמות פנימיות, רחוקה מבעיותיה המרכזיות והאתגרים שכופה עלינו השלטון: מדיניות העקירה, הנישול והגזענות, נגדנו ונגד העם הפלסטיני כולו".  גילוי הדעת הסתיים בקריאה: "אנו בחד"ש ובמק"י נמשיך להיאבק למען דמוקרטיה, חירות, שלום ושיווין לכל יושבי הארץ – ולא נשלים עם השוביניזם וההסתה!".