מזכ"ל מק"י מזהיר מפני סכנת מלחמה כוללת בשל המדיניות ההרפתקנית של ממשלת הימין

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, הזהיר מפני סכנת המלחמה הכוללת באזור בשל המדיניות ההרפתקנית של ממשלת ישראל. עאמר אמר דברים אלה במהלך ישיבה של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) שנערכה בשבת 22 בספטמבר בחיפה. עאמר הגיש בישיבה סקירה פוליטית מקיפה. יו"ר המושב היה דח'יל חאמד, חבר הוועד המרכזי ויו"ר האגף לשוויון בהסתדרות.

2018-09-30_155926

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר (צילום: זו הדרך)

עאמר הזהיר עוד מפני המשך המדיניות העוינת ומההתעלמות מהזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני. הוא הבהיר כי מדיניות זו, שמובילות ארה"ב ומדינות הראקציה הערבית, מובילה לשפיכות דמים נוספת במזרח התיכון. התכנית האמריקאית, המכונה "עסקת המאה", היא בראש ובראשונה תכנית קולוניאליסטית תוקפנית החותרת לחסל אחת לתמיד את הסוגיה הפלסטינית על כל מרכיביה: האדמה, ירושלים והפליטים. זאת, באמצעות הרחבת מפעל ההתנחלות, ייהוד ירושלים וביטול הזכות להגדרה עצמית של העם הפלסטיני.

כאמור, עאמר הזהיר מפני סכנת המלחמה הכוללת באזור בשל המדיניות ההרפתקנית של ממשלת ישראל והמשך תוקפנותה נגד סוריה, שאף הובילה לפני כמה ימים להפלת מטוס רוסי. התוקפנות הישראלית מתורצת בעיקר בטענה של "הגבלת הנוכחות האיראנית". אולם לאמיתו של דבר ננקטת תוקפנות מתמשכת זו, שבה תומכות ארה"ב וחלק ממדינות ערב, על רקע הכישלון המהדהד של המלחמה נגד סוריה בשנים האחרונות, ובניסיון אומלל להציל את משטרי התוקפנות מכישלון על אדמת סוריה.

בהתייחסו למאבק נגד חוק הלאום, הדגיש עאמר: "המאבק נגד חוק הלאום הוא מאבק ארוך ומפרך. עליו להסתמך, קודם כל, על אחדות הציבור הערבי ועל המאבק המשותף בין יהודים לערבים על בסיס עקרונות משותפים. חובתנו לחפש שותפים במאבק זה וחובתנו להגן על המרחב הדמוקרטי. המרחב הדמוקרטי הוא זה שמגן על זכותו של הציבור הערביפלסטיני להתקיים במולדתו". בתום המושב אושרו ההחלטות הבאות:

1. הוועד המרכזי של מק"י מזהיר מפני כל היוזמות שמטרתן חיסול הסוגיה הפלסטינית, הנגזרות מהעולם המסחרי והקפיטליסטי המנחה את הנשיא טראמפ (כמו "עסקת המאה"), שהיא למעשה תכנית קולוניאליסטית לחיסול הסוגיה הפלסטינית.

2. הוועד המרכזי של מק"י מדגיש כי "חוק הלאום" המופנה נגד המיעוט הערבי בישראל הוא חלק מחיסולה של הסוגיה הפלסטינית. מיעוט לאומי זה הוא כוח מפתח בהגנה על זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית, וזאת הודות לעמידתו האיתנה במולדתו ולפעילותו ככוח דמוקרטי בעל משקל במפה הפוליטית הישראלית.

3. אנו מגנים את ההתקפות הישראליות החוזרות והנשנות על סוריה, שהובילו להפלת מטוס רוסי ולהריגתם של 15 חיילים רוסים, ומזהירים כי המשך ההתקפות עלול להוביל למלחמה אזורית רחבה וכוללת.

4. מק"י ושותפיה בחד"ש קוראים לכל הציבור הערבי להצטרף לשביתה הכללית שהכריזה ועדת המעקב לציון השנה ה-18 לאירועי אוקטובר 2000, וזאת כחלק מהמאבק נגד חוק הלאום הגזעני.

5. הוועד המרכזי מגנה את מעצרו של רג'א אגברייה, מנהיג תנועת בני הכפר, ודורש את שחרורו המידי. אנו רואים במעצרו דיכוי פוליטי וטרור ממשלתי. כמו כן, אנו קוראים להפסקת כל שיטות הדיכוי נגדו ונגד כל התנועות הפוליטיות המגנות והמבקרות את מדיניותה של ממשלת ישראל.

6. הוועד המרכזי של מק"י מטיל אחריות מלאה על ממשלת ישראל בסוגיית תאונות העבודה, הגובות את חייהם של פועלים רבים. אנו מאשימים את הממשלה, המזניחה את אכיפת חוקי הבטיחות בעבודה וכך משרתת את בעלי ההון והקבלנים. מצב זה מחייב אותנו להגביר את המאבק כדי לשים קץ למגמה נפשעת זו, שהיא ביטוי למדיניות של עוינות מעמדית לציבור העובד. אסור לשכוח גם את ההיבט הלאומי, שכן רבים מהקרבנות – עובדים ערבים.

7. הוועד המרכזי של מק"י מברך את חברינו בחד"ש נצרת על החלטתם האחראית להעדיף את האינטרס העליון של תושבי העיר, ולתמוך במועמד לראשות העירייה וליד אלעפיפי כדי לפתוח פרק חדש בתולדות העיר. הוועד המרכזי משבח את כל חברי המפלגה והחזית, ובמיוחד את החבר מוסעאב דוח'אן, שהציב מודל פוליטי אחראי במסירות למען האינטרס העליון של העיר ותושביה.

8. הוועד המרכזי של מק"י קורא לכל החברים בכל סניפי המפלגה לקחת חלק פעיל במערכת הבחירות המקומיות, להעניק עדיפות לנושאי הליבה על פני סוגיות משניות, ולפעול למען פוליטיזציה של המערכת האלקטורלית. המאבק האלקטורלי על הרשויות המקומיות הוא מאבק שמטרתו לשרת את ההמונים הערביים והיהודיים ובדרך זו לחולל את השינוי המיוחל בקהילה שלנו.

9. הוועד המרכזי של מק"י מביע הערכתו לתפקיד המשמעותי של כל סניפי המפלגה במאבקים האחרונים, ובעיקר בהפגנה הגדולה נגד חוק הלאום שנערכה בתל אביב ב-11 באוגוסט, וכן בהפגנות בחיפה וברחבי הארץ נגד הטבח במפגינים בגדר, בצעדות השיבה בעזה. כמו כן, אנו מברכים על הקמפיין "לחשוב על עזה", בו נטלו חלק סניפים רבים של המפלגה והחזית.

החלטות הוועד המרכזי של מק"י עומדות להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב