מזכ"ל מק"י: יש לשמור על אחדות המאבק ועל הרשימה המשותפת

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר, קרא אמש (שלישי) לשמור על אחדות המאבק של הציבור הערבי ועל הרשימה המשותפת.

2017-08-02_214639

מזכ"ל מק"י, עאדל עמאר, בהפגנה נגד הכיבוש בתלאביב (צילום: זו הדרך)

במאמר שפורסם הבוקר בעיתון "אל אתיחאד", כתב עאמר: "מתחילת הדרך מק"י וחד"ש הצהירו על מחויבותן לקיים את הסכם הרוטציה במסגרת הרשימה המשותפת, והדגשנו את אחיזתנו בעיקרון אחדות המאבק מול השלטון ומול מדיניות ההסתה הגזענית של הממשלה. עמדה זו נובעת מראיית הנוף הפוליטי כולו וראיית המתקפה הממשלתית נגד הנהגת הציבור הערבי".

ועוד "בהתאם לראייה זו קיבלו מוסדות מק"י וחד"ש את ההחלטות הנחוצות בשבועות האחרונים. קיימנו ואנחנו עדיין מקיימים מגעים עם שאר מרכיבי הרשימה המשותפת ועם 'ועדת ההסכמה' כדי להגיע לפתרון למשבר הנוכחי, שכולם יודעים כיצד נגרם. זה הזמן שכולם ייקחו אחריות ויתנהגו באופן אחראי ומוסרי שישמור על הרשימה המשותפת ועל אמון הציבור בה."

מזכ"ל מק"י הזהיר מפני ההכפשות והמתקפות השונות, קרא להנהגת המפלגות לשמור על אווירה חיובית, ודחה את הקמפיין נגד "ועד ההסכמה" שיש לו "תפקיד חשוב בהגעה לפתרון מוסכם והגון שיבטיח את המשכיותה של הרשימה המשותפת". כמו כן, עאמר קרא לפעילי מק"י וחד"ש "לא להיגרר אחרי מי שפועל לפירוק הרשימה המשותפת בשירות אינטרסים זרים שאין בינם לבין האינטרסים של הציבור הערבי מאומה".