מזכ"ל מק"י: 'היעד במערכת הבחירות הוא להפיל את שלטון הימין'

"היעד במערכת הבחירות הקרובה הוא להפיל את שלטון הימין בראשות בנימין נתניהו ולפעול לביטול חוק הלאום הגזעני. את החוק אין לתקן – את החוק יש לבטל". כך הכריז אתמול (שבת) מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר, בישיבת מועצת מק"י שנערכה בשעות הבוקר באעבלין. במועצה לקחו חלק מאות פעילים קומוניסטים ערבים ויהודים מרחבי הארץ. עאמר סקר באריכות את המצב הפוליטי בישראל בעת שלטון הימין הגזעני ואת האופציות העומדות בפני החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) בבחירות לכנסת הקרובות. הוא הביע תקוותו שהרשימה המשותפת תשוב ותשתתף בבחירות על כל מרכיביה ואף התייחס לאשרות להרחיבה לעבר חוגים ואישים ערבים ויהודים נוספים.

עוד התייחס עאמר לתסיסה החברתית הקיימת בעולם הערבי, למחאות הנערכות בלבנון ביוזמת המפלגה הקומוניסטית, לשביתה הכללית שהוכרזה בשבוע שעבר על ידי איחוד העובדים התוניסאים נגד תכתיבי קרן המטבע הבינלאומית הניאוליברליים ולהפגנות הממושכות בסודאן נגד המשטר האיסלאמי – במסגרתן נעצרו רבים מראשי המפלגה הקומוניסטית.

2019-01-20_211520

חלק ממשתתפי מועצת חד"ש שנערכה אמש באעבלין (צילום: זו הדרך)

בשעות אחה"צ נערכה באותו מקום מועצת חד"ש שדנה בהיערכות לבחירות לכנסת ב-9 באפריל. בישיבה נמסר כי מועמדי חד"ש לבחירות הקרובות ייבחרו בישיבת המועצה הקרובה ביום שישי 1 בפברואר.

מזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה, פתח את דיוני המועצה והדגיש ש"המסר שיוצא מכאן ברור: יש להפסיק את הדיון בנושא חלוקת הכיסאות ברשימה המשותפת. זהו ניסיון אומלל לחמוק מדיון אידאולוגי. השאלה האמתית הייתה ועודנה – כיצד מתמודדים מול ממשלת הגזענות וההסתה. עלינו להציב אלטרנטיבה ברורה אל מול הסכנות הנוכחיות של הימין הפשיסטי – חוק הלאום, מדיניות הסיפוח והנצחת הכיבוש, והעמקת העוני, השחיתות והגזענות. אלה השאלות שעומדות בלבה של מערכת הבחירות הקרובה". לדבריו "העמדה האחראית כעת היא שמירה על הרשימה המשותפת. הפגיעה באחדות הציבור הערבי והכוחות שוחרי השלום והדמוקרטיה משרתת את נתניהו ואת הימין הקיצוני".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (חד"ש), כתב אמש בטוויטר כי "מועצת חד"ש, המונה כמעט אלף צירים, יהודים וערבים, התכנסה הערב לדון בבחירות הקרבות. הניסיון להסיט את הדיון לחלוקת כיסאות ברשימה פוגע בדיון האידאולוגי ובאלטרנטיבה האמיתית שאנחנו מציבים אל מול הימין הקיצוני".