מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת הובא למנוחות ביריחו

בכיר הרשות הפלסטינית ומזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, ד"ר סאיב עריקאת, הובא הבוקר (רביעי) למנוחות בעירו יריחו, בתום מסע הלוויה שיחל בטקס רשמי ברמאללה. עריקאת, שהיה הנושא והנותן הבכיר מטעם הפלסטינים מול ישראל, נפטר אתמול בגיל 65 בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כתוצאה מנגיף הקורונה. ההלוויה החלה בטקס לזכרו של עריקאת במוקטעה שברמאללה בהשתתפות בכירי הרשות, ובראשם היו"ר מחמוד עבאס (אבו מאזן), ואורחים שבאו לחלוק לו כבוד אחרון. בין באי הטקס גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש).

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף המנוח, ד"ר סאיב עריקאת (צילום: וואפא)

 

עבאס מסר לאחר מותו של עריקאת כי "העם הפלסטיני איבד אדם שעמד בחזית המאבק למען זכויות העם הפלסטיני, נאבק בכל זירה – המקומית והבינלאומית – והביא את שם פלסטין לכל במה אפשרית בעולם". לדברי ח"כ עודה: "סאיב לא יזכה לראות את עמו משתחרר מכבלי הכיבוש, אבל דורות של פלסטינים עוד יזכרו אותו כאחד הענקים שהקדיש את חייו למען עצמאותם".

תנועת "שלום עכשיו" הביעה צער על מותו של עריקאת. "מותו של סאיב עריקאת הוא יום עצוב לכל תומכי השלום בישראל וברשות הפלסטינית", נכתב בהודעת הארגון. "עריקאת, איש השלום, היה חלק מכל תהליך בין ישראל והרשות ונלחם לבנות אמון אמיתי בין ישראלים ופלסטינים עד יומו האחרון. נזכור את מסירותו לחזון השלום ופתרון שתי המדינות".