מזכירות חד"ש קוראת לגיבוש חזית רחבה בבחירות לכנסת

מזכירות חד"ש, אשר התכנסה בשבוע שעבר בחיפה ימים ספורים לאחר שננעל המושב הראשון של הוועידה ה-27 של מק"י, החליטה על הקמת צוות משאומתן אשר ינהל שיחות עם כוחות מתקדמים ברחוב היהודי, וכן עם מפלגות הפועלות בקרב האוכלוסייה הערבית. הצוות נפגש בנצרת ביום חמישי עם נציגי בל"ד ותע"ל, ובסחנין עם נציגי התנועה האיסלאמית, וכן קיים פגישה בנצרת היום (שבת) עם נציגי מד"ע.

2014-12-20_162917

המזכירות הדגישה כי מבחינת חד"ש, יש לשמור על האפשרויות השונות פתוחות, ולחתור למיצוי האפשרות לכינון חזית רחבה בבחירות לכנסת, המתבססת על כוחות פוליטיים באוכלוסייה הערבית המוכנים להשתתף במערכה נגד הסכנה של הישארות הימין בשלטון, וכן על חוגים דמוקרטיים ומתקדמים בציבור היהודי.

לדברי ראש עיריית נצרת לשעבר, ראמז ג'ראייסי, העומד בראש צוות המשאומתן, המטרה העומדת בפני חד"ש כיום היא הכשלת המשך שלטון הימין והגדלת מספר חברי הכנסת שיסכימו להיות חלק מגוש חוסם נגד נתניהו. לשם כך – דרושה השתתפות רחבה בבחירות של מצביעים שמאליים ושל מצביעים ערבים. לדבריו, על האוכלוסייה הערבית להטיל את כובד משקלה במערכה למען שלום ושוויון, ולהפוך לקול משפיע ורלוונטי.

יצוין כי על רקע הקדמת הבחירות, פורסמו עצומות (ר' עמ' 3 בגיליון "זו הדרך" הקרוב) עליהם חתומים אישי שמאל, הקוראים לעמידה יהודיתערבית משותפת בבחירות לכנסת.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך"